ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، وزرای اطلاعات، اقتصاد، صمت و رییس بانک مرکزی نسبت به لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمز ارزهای خارجی هشدار داد.

کارشناس اقتصادی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

جولان سایت های کلاهبرداری فیلتر نشده در حوزه ارزهای دیجیتال

یک کارشناس اقتصادی گفت: مدتی است که مردم به سایت های تقلبی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روی آوردند که فیلتر نبوده و طبق آمارها ۳۱ درصد از ترافیک این سایت برای کشور ایران است.

چند روز پیش تسلا با اعلام این موضوع که به تازگی ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداره کرده توانست علاوه بر دنیای کسب‌وکارها، طوفان بزرگی در فضای بورس و رمزارزها به وجود بیاورد. این کار علاوه بر اینکه سبب افزایش قیمت بیت کوین شد، موجب گشت شرکت‌های دیگر خطرات و مزایای افزودن رمزارزها به ترازنامه‌های شرکت خود را بررسی کنند.

پس از آنکه آخرین رکورد قیمت بیت کوین بالاتر از تراز 57500 دلار ثبت شد و پس از آن با اصلاحی شدید 54000 دلار رسید، این ارز در حدود 56 هزار دلار آرام گرفت. بیشتر کوین های جایگزین نیز طی 24 ساعت گذشته روند نزولی در پیش گرفته اند.

هفته گذشته، شاهد بودیم که قیمت بیت کوین و اتریوم به ترتیب در برابر دلار آمریکا تا سطوح بالاتر از 50000 و 1900 دلار افزایش داشتند. ETH حتی مقاومت اصلی 2000 دلاری را پشت سر گذاشت و به یک منطقه مثبت وارد شد.

اولین واکنش رسمی یک نهاد دولتی در زمینه فناوری زنجیره‌بلوک و محصول رمزارزی آن به سال ۱۳۹۳ و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بازمی‌گردد. مرکز پژوهش‌های مجلس اولین‌بار در سال ۱۳۹۳ با انتشار فایل پی‌دی‌افی تحت عنوان «بیت‌کوین؛ ابزاری نوین در نظام پرداخت‌های الکترونیکی» به پدیده رمزارزها واکنش نشان داد.
نظام پولی و بانکی کشور با چالش‌های مختلفی همانند رشد بالای نقدینگی، عدم استقلال بانک‌مرکزی، سلطه مالی دولت، خلق بی‌رویه نقدینگی توسط بانک‌ها، عدم شفافیت مناسب و نظارت نامناسب بانک‌مرکزی و... روبه‌رو است.
پس از آنکه کاردانو (Cardano ) برای دومین بار در تاریخ خود تراز 1 دلار را تاچ کرد، در جدول صعود کرد و با رسیدن به جایگاهی بالاتر در رتبه بندی ارزهای رمزپایه، نقطه عطف دیگری را نیز در تاریخ خود به ثبت رساند.
استخراج ارزهای دیجیتال چه مقدار برق در کشور مصرف می کند؟ آیا در خاموشی های اخیر موثر بوده است؟ بدون شک اگر در این مقطع زمانی راهکار منطقی و مناسبی برای این موضوع پیدا نکنیم در آینده با اوج گرفتن قیمت بیت کوین و افزایش تقاضای استخراج بیت کوین با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

این روزها شاهد رشد قابل توجه کاربران ارزهای دیجیتال هستیم. به جرئت می‌توان گفت این فناوری به زودی سهم عمده‌ای از بازار‌های مالی و معاملات را به دست گرفته و خود را به عنوان آینده پول و سرمایه در دنیا معرفی می‌کند.

تصویب یک لایحه توسط قانون گذاران روسی؛

ارزهای دیجیتال یک دارایی برای اهداف مالیاتی می شوند

بر اساس گزارش رسانه خبری RIA Novosti، دومای دولت روسیه، عوام مجلس قانونگذاری این کشور، لایحه جدیدی را تصویب کرد که ارزهای دیجیتال را به عنوان یک دارایی برای اهداف مالیاتی به رسمیت می شناسد.

همانطور که می دانید، قیمت اتریوم تا بالای سطح 1800 دلار افزایش یافت، اما نتوانست مقاومت 1840 دلاری را پشت سر بگذارد. در مقابل، بیت کوین توانست از مانع 50 هزار دلاری عبور کند و رکوردی تازه در قیمت خود به ثبت برساند.

بیت کوین بار دیگر به رکوردی تازه و این بار بالاتر از تراز 51000 دلاری رسید. بیشتر آلتکوین ها از این حرکت رهبر خود جا ماندند و اینگونه BTC توانست چیرگی خود بر بازار رمزنگاری را به بالای 62٪ برساند.

ایران وارد دنیای ارز مجازی می‌شود؛

بیت کوین بخریم یا رمز پول ملی؟!

جدیدترین خبر‌ها از ورود ایران به بازار ارز‌های مجازی، پست رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر حمایت از رمز پول هاست که برای بسیاری از افراد صاحب نظر و جامعه سوالات زیادی را ایجاد کرده است.

سازمان آگهی های پرسون