کردستان

مهمترین اخبار

رقص در فرهنگ‌ها و آئین‌ها و در میان ملل و مردمان مختلف در طول تاریخ تا به امروز دارای اهمیت بسزایی بوده است، کُردها نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نبوده‌اند بلکه دارای پیشینه‌ای غنی، فرهنگی و فلسفی در باب رقص مخصوص به خود هستند. رقص کُردی که در میان مردم کُردستان به آن «هه‌لپه‌رکی» می‌گویند، با زیبایی خاص، آئینه‌ای تمام نما از زندگی گذشته این مردم است که به صورت زنده در زمان حال در وجود آنان در حرکت و جریان است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کردستان بالاترین میزان اراضی کشور را دارد، گفت: اگر کردستان در رتبه‌های بالای تولید گندم قرار گرفته است، بخشی از این نتایج مربوط به زحمات و دلسوزی فعالان بخش کشاورزی است.
معاون استاندار کردستان:

۹۷ درصد جامعه هدف استان باسواد هستند

معاون استاندار کردستان گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد بوده و فقط ۳۴ هزار نفر بیسواد هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی ۹ ماه گذشته سال جاری، تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان در ۴۱۱ مورد عملیات حضور داشته و به بیش از ۷ هزار نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه کردستان رتبه نخست بارش‌ها را در کشور کسب کرد، گفت: بیشترین بارش‌ها در این مدت در سلین اورامان و در مناطق غربی بوده است.
فرمانده انتظامی بیجار گفت: خودروی سرقتی در شهرستان کشف و سارق پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی به فرماندهی انتظامی منتقل شد.
مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور افزود: از مجموع ٨٠٠ بنای تاریخی کشور که ساماندهی آن‌ها به این صندوق واگذار شده، تعداد ٢٢ بنای آن مربوط به استان کردستان است.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: به دستور شهردار در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان تمام امکانات و تجهیزات مجموعه شهرداری در قالب ستاد برفروبی پای کار آمده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان:

با وجود بارش سنگین برف، هیچ‌کدام از محورهای استان مسدود نیست

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به آخرین وضعیت جاده‌های استان اظهار داشت: هیچ‌کدام از محورهای استان مسدود نیست، اما تردد فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است
جانشین مرزبانی کردستان گفت: مأموران با کنترل مرزهای استان، 145 رأس دام سبک قاچاق به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال را مهار و از خروج غیرقانونی آن‌ها از کشور جلوگیری کردند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کردستان خبر داد؛

معرفی ۵۸ هزار مددجو برای شرکت در دوره‌های نهضت سواد آموزی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کردستان گفت: امسال ۵۸ هزار مددجو را به آموزش و پرورش معرفی کرده‌ایم تا پس از بررسی و تأیید بی‌سوادی، آنها را به دوره‌های نهضت سواد آموزی معرفی کنند.