انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: مصرف آب ۲۰ درصد از شهروندان تهرانی بالاست به‌همین خاطر شهر تهران در زمره شهرهای پر مصرف آب قرار گرفته است.
کل قراردادهای عاملیت ارزی منعقده با بانک‌های عامل ۱۱۶.۱ میلیارد دلار بوده که در ۹ ماهه سال گذشته براساس مصوبه هیات عامل صندوق، ۵.۸ میلیارد دلار سهمیه برای بانک‌های عامل تصویب و قرارداد ۱۳ بانک به مبلع ۴.۲ میلیارد دلار منعقد شده است.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار و در آن سید ابراهیم رئیسی در شرایطی سکان قوه مجریه را به زودی به دست خواهد گرفت که کشور دچار موضوعات چالشی بسیاری در بخش اقتصاد کلان کشور، سرمایه گذاری خارجی و حوزه سیاست خارجی و برجام است.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۹۹.۲ درصد از جمعیت شهری استان گازرسانی شدند، اعلام کرد که با اجرای طرح خط دریایی قابلیت گازرسانی به جزیره خارک مهیا می‌شود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، پس از رشد ۰.۵ درصدی در این قیمت ۷۶.۰۲ دلار باقی ماند.
مسئله آب یکی از جدی‌ترین مشکلات آینده ایران است و حالا نوک کوه یخ چنین بحرانی سر برآورده‌ است؛ این جمله خلاصه‌ای از نظر مشترک بسیاری از کارشناسان حوزه آب و حتی تحلیلگران سیاسی و اقتصادی درباره آینده ایران است.

وزیر نفت گفت: ۹۵.۱ درصد جمعیت کشور تحت شبکه گاز رسانی مستقیم قرار گرفته‌اند که این رقم در جهان رقم بی‌نظیری است.
افتتاح گاز رسانی به ۲۱ شهر، ۲ هزار و ۸۰۹ روستا و ۴ هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی از طرح‌های ملی وزارت نفت در سراسر کشور با ارزش سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.
معاون وزیر نیرو از استقرار ستاد برنامه ریزی برای مدیریت بهینه و بررسی روزانه مدیریت آب و برق در این ستاد خبر داد و گفت: تاکنون در هیچ شهری از ایران جیره بندی آب انجام نشده و تمام تلاش ما بر آن است تا کم ترین قطعی را داشته باشیم، اگر مردم درمصرف آب و برق همکاری های لازم را انجام دهند، مشکل خاصی نخواهیم داشت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۵۲ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۷۵.۲۰ دلار رسید.
روسای بعضی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان اعلام کردند قیمت نفت به دلیل عدم سرمایه گذاری و محدود شدن عرضه در آینده احتمالا به روند صعودی خود ادامه می دهد.

فریدون حسنوند با رای اعضای کمیسیون به عنوان رییس کمیسیون انرژی مجلس در اجلاسیه دوم مجلس یازدهم انتخاب شد.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای تکالیف قانونی وزارت نیرو به منظور تامین ۳۰ درصد از آب مورد نیاز مناطق جنوبی از طریق شیرین کردن آب دریاها انتقاد کرد.
وزارت نیرو به منظور تسهیل در ایفای هر چه بهتر ماموریت های محول شده به نیروگاه گازی ری، پیشنهاد انتقال واحدهای این نیروگاه به پژوهشگاه نیرو را به هیات دولت ارائه نموده است.