انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌ مارک بین‌المللی قیمت نفت،، ۱.۰۹ درصد سقوط کرد و به ۷۱.۷۹ دلار رسید.
این روزها ترجمه مقاله‌ای از نشریه اینترنتی معتبر اویل پرایس درباره کشف میدان گازی جدید در دریای خزر مورد توجه رسانه‌های داخلی قرار گرفته که البته اشتباه در ترجمه آن، موجب اصلاح خبر توسط شرکت نفت خزر شد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تعرفه پرمصرف‌های برق افزایش یافت یعنی برای مشترکانی که ۲ برابر الگوی منطقه مصرف داشته باشند، به ازای هر یک کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود.
واژه بزنگاه از آن دست واژه‌هایی است که پیش‌تر در اقتصاد سیاسی بسیار پر کاربرد شده است. معنی و مفهوم آن چندان از معنی و مفهوم نقطه عطف و کریتیکال پوینت در مهندسی شیمی و نفت دور نیست. در واقع هر مقطعی که در آن بتوان تغییرات سرنوشت‌ساز به وجود آورد یا از دست دادن فرصت در آن خسران جبران‌ناپذیر به وجود آورد یک بزنگاه است.
عضو هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن فناوران بلاکچین، استخراج رمز ارز در واحدهای کشاورزی را نتیجه تعرفه گذاری نامتوازن در بخش تامین انرژی برق می‌داند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخاب اسلامی برای ریاست سازمان انرژی اتمی حاوی پیامی است که این سازمان مرتبط با انرژی است و سیاسی و امنیتی نیست.
تانکر ترکرز در توئیتی درباره نفت کش های حامل بنزین که از ایران به لبنان قرار بود برود،‌ اعلام کرد: بر اساس ردیابی کشتی هایی که انجام داده ایم، نخستین نفتکش ایرانی هنوز به کانال سوئز نرسیده و دومی هنوز از قلمرو ایران خارج نشده اما بندر ایران را ترک کرده است و سومین تانکر حامل سوخت هم در حال ترک ایران است و حدود 10 تا 12 روز طول می کشد به کانال سوئز برسد.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: کاهش صادرات گاز به دلیل بدهی عراق به ایران نبوده و طبق توافق‌نامه با آنها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از توسعه گازرسانی با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی و اتصال بیش از ۹۶ درصد جمعیت کشور به شبکه گاز خبر داد.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با بیان این که مصرف برق ادارات در روزهای اخیر همانند روزهای گرم تابستان امسال بود، گفت: انتظار داریم ادارات بتوانند حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.
یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: اگر اکنون طرح تهاتر نفت صورت گیرد، قطعا شرکت ملی نفت در فروش نفت با مشکل جدی مواجه می‌شود و این مساله‌ای نیست که بتواند منافع ملی را تضمین کند.