انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو بیان کرد: اگر اشتباهی در بخش محاسبه قبض مشترکان رخ داده باشد اصلاح می‌شود و حتی در صورت درخواست مردم، امکان پرداخت اقساطی قبوض نیز میسر است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 44 سنت معادل 0.60 درصد افزایش به 74 دلار و 4 سنت رسید.
در روزهای گذشته یکی از کارشناسان صنعت گاز اعلام کرد که امسال و در فصل زمستان با کمبود شدید گاز مواجه خواهیم شد و حتی تعبیر ابرچالش را برای آن به کار برده است.
تحت تأثیر تداوم اختلال در عرضه نفت خام آمریکا

برنت رشد کرد

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، با ۰.۳۹ درصد رشد به ۷۳.۸۰ دلار رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل نیم درصد افزایش به 73 دلار و 25 سنت رسید.
بررسی‌ها نشان می‌دهد بهره برداری مداوم از ذخایر نفت و گاز کاهش تولید هر ساله را اجتناب ناپذیر می‌کند به‌گونه‌ای‌که این افت تولید در ذخایر نفتی بین 5 تا10 درصد و ذخایر گازی با نوسانات بیشتری صورت می‌گیرد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این که 28 هزار چاه غیرمجاز در استان تهران وجود دارد؛ گفت: در چند سال گذشته 8 هزار چاه مسدود شده است.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌ مارک جهانی قیمت نفت، ۱.۴۷ دلار یا ۲ درصد جهش کرد و به ۷۲.۹۲ دلار رسید.
با وجود این‌که ایران سومین تولیدکننده گاز در جهان است؛ اخباری مبنی بر کمبود سوخت زمستانی نیروگاه‌ها به گوش می‌رسد.

اگرچه خودکفایی در تولید بنزین ایران تثبیت شده اما نوسانات مصرف در روزهای مختلف سال باعث شده تا برای مدیریت تامین وتوزیع پایدار بنزین، مخازن ذخیره‌سازی نیز ایجاد شود.
مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: ورودی آب سدها از ابتدای سال آبی تا کنون با کاهش ۴۰ درصدی مواجه بوده؛ یعنی حدود یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون متر مکعب ورودی آب داشتیم که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته دو میلیارد و ۱۸۸ میلیون متر مکعب بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷ سنت معادل ۰.۱۰ درصد افت به ۷۱ دلار و ۶۲ سنت رسید.
در جلسه مشترک وزرای خارجه و نیرو عنوان شد؛

بررسی پیشنهادات دستگاه‌ها در خصوص مشارکت رئیسی در اجلاس شانگهای

در جلسه مشترک وزرای امور خارجه و نیرو، پیشنهادات دستگاه‌ها در خصوص مشارکت رئیس جمهور در اجلاس شانگهای و سفر دوجانبه به تاجیکستان در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.