انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

آژانس بین المللی انرژی گفت: ذخایر نفت در جهان در کمترین میزان از سال 2014 قرار دارد.
از گذشته های دور مردم برای پاکی خانه و زندگی هم نسبت به شست و شوی فرش ها و هم در و دیوار خانه اقدام کرده و با استفاده بی رویه آب اقدام به تمیز کاری می کردند.
در دیدار وزیر نیرو با سفیر جدید ارمنستان مطرح شد:

همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان

معاون حقوقی رئیس‌جمهور پیشتر در دیدار با کارن آندراسیان، وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ارتقا همکاری همه‌جانبه بویژه‌ همکاری های اقتصادی و تجاری با همسایگان است.
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: مشمولان طرح «بازتوزیع یارانه بنزین» می‌توانند تحت شرایط تعیین شده، سهمیه یارانه‌ای خود را در سامانه بفروش برسانند یا آن را تا سقف ۴۰۰ لیتر حفظ کنند.
قیمت نفت پس از رشد چشمگیری که در زمان گشایش معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به اختلالات احتمالی عرضه ناشی از تحریم‌های غربی علیه روسیه داشت، به پایین ۱۰۰ دلار بازگشت.
امکان تبدیل ایران به قطب برق منطقه با اتکا به موقعیت جغرافیای-سیاسی کشور در کنار ظرفیت عظیم تولید و توزیع برق مهیا است و دولت مردمی بالفعل کردن این ظرفیت را در دستور کار خود قرار داده است.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین که نگرانیها نسبت به وضعیت عرضه جهانی را برانگیخت، حدود سه درصد جهش پیدا کرد.
سال 1400 آخرین سال از قرن چهاردهم به حساب می‌آید؛ قرنی سرشار از رخدادهای مهم سیاسی و اقتصادی که تحولات مهمی را رقم زد.
همکاری میان تولیدکنندگان نفت و استخراج کنندگان رمزارز در آمریکا به حدی رایج شده که شرکتهای بیت کوین بر سر گاز فلر به جدال می پردازند.

دولت سیزدهم که دیپلماسی انرژی را با افزایش صادرات نفت، آغاز سوآپ گاز و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه فعال کرده بود، حالا در ششمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در دوحه قطر به دنبال توسعه آن است.
طرح بازتوزیع یارانه بنزین از دیروز (اول اسفندماه) در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر برنامه بایدن و پوتین برای برگزاری نشستی پیرامون بحران اوکراین و چشم انداز توافق هسته ای بین ایران و قدرتهای جهانی، قرار گرفته است.