انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 سنت افزایش به 106 دلار و 67 سنت رسید.
صادرات دریایی نفت روسیه ۲میلیون بشکه در روز کاهش یافته و شاید در آوریل تا ۳میلیون بشکه هم برسد. روسیه برای فرار از این تحریم خودخواسته شرکت‌های تجاری عمدتا در اروپا و آمریکا، راهی جز روی آوردن به شرق ندارد. هند واردات نفت خود را از این کشور به ۲۶۰هزار بشکه در روز رسانده است؛ اما این کافی نیست. چین می‌تواند روسیه را نجات دهد؟
از ابتدای هفته گذشته با خبر بازگشت قرنطینه به برخی شهرهای چین به دلیل شیوع کرونا همراه شد. این موضوع بر تقاضای نفت اثرگذار بود و باعث شد تا قیمت ها با کاهش همراه شوند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و در سال ۱۴۰۱ همین لیتری ۱۵۰۰ تومان باقی می ماند.
کرملین اعلام کرد روسیه سرگرم کار روی روش‌هایی برای دریافت پول صادرات گاز خود به روبل است و اگر کشورهای اروپایی حاضر نشوند پول وارداتشان را به ارز روسیه پرداخت کند، در زمان مقتضی تصمیمات لازم را خواهد گرفت.

طبق آمار گمرک در 11 ماهه سال 1400، صادرات بنزین ایران از جنبه ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال 1399، به میزان 74 درصد کاهش داشته است.
کرامت ویس‌کرمی گفت: از 25 اسفند ماه 1400 تا 2 فروردین‌ ماه 1401، به طور میانگین مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی 112 میلیون لیتر در روز بوده است که تولید بنزین کشور روزانه 105 میلیون لیتر است.