انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیر نفت از توافق ایران و عراق برای توسعه یکپارچه میادین مشترک و تمدید قراردادهای صادرات گاز خبر داد و گفت: توافق کردیم هر دو قرارداد صادرات گاز به‌مدت ۵ سال دیگر تمدید شوند.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: صنعت برق برای گذر از پیک تابستان آمادگی کامل دارد و در همین راستا ۱۴۲ برنامه مختص شهر تهران پیش بینی شده است.
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به نشست مشترک خود با فریدون یاسمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران از همکاری و تسریع این شرکت در روند صدور مجوز راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت تک ‌سکو در تهران خبر داد.
آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش ۱۴۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت اوپک در مارس ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد تولید نفت ایران در این ماه بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه باقی مانده است.
سخنگوی صنعت آب گفت: تعرفه‌های آب شرب به‌گونه‌ای از ابتدای سال جاری تغییر کرده است که برای کم‌مصرف‌ها مشوق مالی و برای پرمصرف‌ها تا ۷۰درصد افزایش تعرفه اعمال می‌شود.


در دیدار و گفت‌وگوی وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق، دو طرف بر تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه آب و انرژی تأکید کردند.
در حال حاضر بین ۱۰۵ تا ۱۱۵ میلیون لیتر روزانه تولید بنزین داریم و دلیل اینکه این عدد تولید ثابت نیست، مسائل مختلفی از جمله آن اورهال شدن واحدهای بنزین پالایشگاه‌های کشور و یا تعمیرات جزئی در کاهش تولید دخیل هستند.
مدیرعامل شرکت آبفای تهران از شروع برخورد با مشترکان بدمصرف تهرانی از امروز خبر داد و گفت: این دسته از مشترکان در نوبت اول از ساعت ۹ تا ۱۷ و به مدت یک روز با محدودیت قطع آب روبرو خواهند شد.
براساس آخرین آمار اعلام شده، حجم کل مخازن سدهای پنج‌گانه تهران نسبت به سال قبل ۴۱ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت برق‌منطقه‌ای تهران گفت: همه ساله همزمان با فرارسیدن نیمه اردیبهشت و گرمتر شدن هوا، موضوع اهمیت مصرف انرژی برق و عبور از دوره اوج بارتابستان مطرح می شود و وزارت نیرو با اعلام رسمی برنامه های مدیریت بار، اقداماتی را به انجام می رساند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف و کاهش میزان مصرف نسبت به سال قبل می‌توانند تا مبلغ ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت کنند؛ به‌عبارتی بیست برابر هزینه برق مصرف خود، پاداش بگیرند.