انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه کمبود سوخت نداریم و مردم به شایعات توجهی نکنند، گفت: تمام شایعات مطرح شده در خصوص بنزین صحت ندارد و هیچ تغییری در سهمیه سوخت ایجاد نشده است.
کمپین اطلاع‌رسانی “برای آینده اقدام می‌کنیم” از سری برنامه های اطلاع‌رسانی جمعی رویداد ملی سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار (سمت) می‌باشد، که با هدف ترویج فعالیت های دوست دار سلامت و محیط زیست سازمانهای حاضر در رویداد اجرا گردیده است. در این مطلب اقدامات شرکت تولید نیروی برق سبز بینالود قابل مشاهده خواهد بود.
اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی پوست خربزه‌ای زیر پای اقتصاد کشور بود، ارز ۲۸ هزار تومانی نیز پوست موزی است که زیر پای اقتصاد گذاشته شده است. البته بنزین ۱۵۰۰ تومانی حتی خطرناک‌تر از آن است. اگر این بنزین موجب مصرف غیر بهینه و افزایش مصرف می‌شود، ارز ۲۸ هزار تومانی نیز به همین گونه عمل می‌کند.
شلوغی پمپ بنزین‌ها در روز‌های گذشته به یک معما تبدیل شده است. مقامات صنفی، مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و مدیران وزرات نفت می‌گویند همه‌چیز عادی است، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد شلوغی پمپ بنزین‌ها را می‌توان با ماجرای تعیین سقف سوخت‌گیری بنزین مرتبط دانست.
وزیر امور اقتصاد و دارایی درمورد اظهار نظر رییس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل درخصوص انتشار اوراق نیز گفت: نیازی به مناظره نیست. آقایان باید جواب دهند که چرا تا این اندازه بدهی ایجاد کرده‌اند؛ بیش از نیمی از کل اوراق سال ۱۴۰۱ برای بازپرداخت بدهی دولت قبل پرداخت شده است.
سخنگوی صنعت برق، عمل کردن رله حفاظتی پست نیروگاه شهید رجایی بر اثر برخورد صاعقه را علت قطعی برق در برخی نقاط تهران در یکشنبه شب اعلام کرد.
سخنگوی صنعت برق گفت: در روز‌های اخیر به واسطه افزایش شدید مصرف برق فشار سنگینی روی شبکه تولید، توزیع و انتقال برق ایجاد شده است که انتظار داریم با همراهی مشترکان بخش خانگی شاهد کاهش بخشی از این فشار روی شبکه باشیم.
معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری، ۶ اقدام مهم دولت سیزدهم در پارس جنوبی را توسعه فاز ۱۱، بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴، شیرین‌سازی میعانات گازی، بهره‌برداری از اسکله صادراتی گاز مایع و احداث خط لوله فاز ۱۶ برشمرد.