گالری عکس

«هسل» به معنای آب راکد نام یکی از جاذبه های دیدنی و بکر مازندران است که در فصول مختلف سال به رنگ‌های مختلفی در می‌آید. فصل بهار نیز از جمله زمان‌هایی ست که زیبایی این مرداب دوچندان شده و مسافران زیادی را جذب خود می‌کند. مرداب هسل در کنار روستای طلاجو واقع در شهرستان چالوس قرار دارد.
عرفان کوچاری

داستان سپیدار

در شهر میاندوآب بسیاری از باغبانان با کاشت سپیدار به خاک , آب و هوا و زیبایی محیط زیست کمک میکنند و پس از چند سالی آنها را قطع و از چوب آن در راستای اهداف تجاری خود استفاده میکنند. استفاده هدفمند از محیط زیست میتواند از ضربه زدن به آن و قطع بی رویه درختان جنگل که تبدیل به رویه ای عادی شده است جلوگیری کند.
همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تور بازدید بانوان شاغل اداره صمت استان مرکزی با هدف انتقال تجربه مدیریتی از واحد های تولیدی و خدماتی شهرک صنعتی کاوه ساوه برگزار شد.
این طرح به دنبال حمایت از جایگاه زن و خانواده و اهمیت نقش زنان در جامعه به اجرا درآمده است.
شرکت سالمین ساوه، شرکت کیش چیپس، شرکت زرساب کیان ، شرکت کاوه فلوت از جمله واحد های تولیدی مورد بازدید میباشد.

کوه‌ها و ارتفاعات و چشم‌اندازهای زیبای کنگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی حومه مشهد به شمار می رود که برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مناسب است. کنگ به دلیل چشم اندازهای کوهستانی زیبا و وجود چشمه ها و درختان گوناگون بر دامنه کوهپایه های آن، بسیار مورد علاقه کوهنوردان می باشد. به دلیل استقرار سکونت گاه های آن بر روی کوهپایه ، با عنوان روستایی پلکانی و ماسوله ای خراسان شناخته شده که این موضوع نقش بسزایی در جذب توریسم خارجی داشته است.
بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان لحظاتی پیش فرو ریخت. طبق گزارش خبرنگار از محل حادثه، به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه اداری - تجاری متروپل، برای ایمن سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.
برداشت گل محمدی و گلاب گیری در دودانگه ساری به دو روش سنتی و صنعتی انجام میگیرد .
گل محمدی با قابلیت رشد و آبیاری کم ( آبیاری قطره ای ) و سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی میتواند در همه مناطق پرورش یابد.
برداشت آن تا یک ماه ادامه دارد .
سازمان همکاری اقتصادی اِکو در ابتدا با مشارکت سه کشور ( ایران، ترکیه و پاکستان ) براساس اعتلای سطح زندگی اقتصادی مردم منطقه در سال ۱۹۸۴ میلادی ، تاسیس شد.
در سال ۱۹۹۲ میلادی، چندین کشور دیگر مانند تاجیکستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، افغانستان و ازبکستان، به آن پیوستند.
دیگر اهداف این سازمان گسترش تجارت درون منطقه ای و فرا منطقه ای و همچنین تلاش در جهت ادغام تجارت های منطقه با تجارت جهانی است.
نگین طبری

کاشت برنج با رنج!

برای کاشت برنج؛ ابتدا باید دانه مخصوص آن را در محوطه کوچک و تاریکی رشد داد تا جوانه بزند و بعد از آن در زمین های پر آبی کاشت یا (نشاء) کرد.
آب مورد نیاز زمین های شالیزاری از آب چاه یا آب بندان ها تامین می شود.
ازغد یا به گویش محلی آن زقی، روستایی ییلاقی از توابع شهرستان طرقبه و شاندیز است که در ۲۵ کیلومتری غرب مشهد قرارگرفته و فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر طرقبه دارد.
شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان (شب قدر) زیر باران شدید حرم امام رضا(ع) زائران در این شرایط هم مراسم قرآن بسر را به اتمام رساندند
شب احیای بیست و یکم ماه رمضان و در جوار حرم مطهر رضوی، همزمان با برگزاری مراسم احیا، باران رحمت خود را نازل کرد تا دعای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، بیش از پیش به استجابت برسد.
دانش آموزان موسسه فرهنگی آموزشی راهیان کوثر قزوین به ارتشیان گل هدیه دادند.
معلمان و دانش آموزان موسسه فرهنگی آموزشی راهیان کوثر سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با حضور در فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و پس از زیارت قبور مطهر شهدای گمنام به فرماندهان و کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین گل اهدا کردند.
سرهنگ برین معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ضمن عرض تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان گفت: ارتش در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران دوشادوش سایر نیروهای مسلح توانسته اند ایران را از چنگال دشمنان نجات دهند و سربلندی، امنیت و آرامش را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان بیاورند.
وی افزود: دشمنانی که آرزوی تضعیف و تسخیر انقلاب و ایران را در سر داشتند همین قدرت نیروهای مسلح باعث شده دشمنان این آرزو را با خود به گور ببرند.
سرهنگ برین خاطرنشان ساخت: امروز که ۴ دهه از عمر پر افتخار انقلاب اسلامی می گذرد دشمنان توانایی رویارویی با ایران مقتدر را ندارند چرا که ضرب و شصت نیروهای مسلح قدرتمند و ولایتمدار ایران اسلامی را بارها و بارها چشیده اند.
امیر سرتیپ دوم مرادعلی بیژن وند جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در این مراسم گفت: شما دانش آموزان با حضور خود و اهدا گل به سربازان و خادمان ایران اسلامی باعث ثبت خاطرات تاریخی در اذهان ما شدید و برگ زرین دیگری بر تاریخ اتحاد و همدلی ملت ایران افزودید.

در این نشست چهارساعته که در سالن همایش پیامبر اعظم (ص) در اراک برگزار شد، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی گوش شنوای مشکلات و نقدهای دانشجویان دانشگاهای استان مرکزی بود.

در این نشست موضوعاتی شامل خدمت سربازی نخبگان در حوزه های تخصصی، اشتغال جوانان بومی در صنایع استان، چاره اندیشی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی هپکو و آذرآب، آلودگی هوا، بهره گیری از ظرفیت بومی و تخصص و تفکر انقلابی، کمبود اماکن تفریحی، مقابله با جنگ نرم، توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید اشتغال آفرین، کمبود بودجه های فرهنگی، تامین و پرورش نیروهای انقلابی و کارآمد، بهره گیری آموزش و پرورش استان از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، توجه به بحث گردشگری استان، مکان‌یابی نامناسب برای ایجاد مرکز درمانی ولیعصر( ع) از جمله مباحثی بود که از سوی این جامعه منتخبان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.
سید حمید سجادی هزاوه بیستم فروردین ماه در جریان سفر نیم روزه خود به استان مرکزی از زیرساخت های مجموعه های ورزشی شهرستان های شازند آستانه و هندودر بازدید به عمل آورد.
کلزا یکی از مهمترین گیاهان روغنی در سطح جهان است که به عنوان منبع بسیار جدیدی برای تامین روغن مطرح است و از سال 78کشت این دانه روغنی در کشور ما، همپای دیگر کشورهای جهان شروع شده و سطح زیر کشت این محصول سال به سال در حال افزایش است و در اکثر استان ها ،مزارع زرد و زیبای کلزا به چشم می خورد.
این تصاویر در نزدیکی منطقه جعفریه استان قم ثبت شده است.
آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای کشور است و منطقه کوهستانی به شمار می‌آید و به سبب دارا بودن جاذبه‌های خاص طبیعی سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند و در فصل بهار وتابستان پذیرای مسافران از تمامی نقاط کشور است. این استان که یکی از استان های با تاریخ و تمدن کهن ایران است که بیش از ۳میلیون نفر از اقوام مختلف ترک آذربایجانی ، کرد ، فارس و ... در کنار هم به زندگی می پردازند و بهمین دلیل به استان اقوام و ادیان شهرت دارد. آذربایجان غربی دارای کوه‌های سر به فلک کشیده زیادی است که طبیعت منحصربه‌فرد آن‌که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند .
در نیمه دوم سال و فروردین ماه به علت اب و هوای سرد و کوهستانی این منطقه ،گردش برای مسافران سخت میشود برای همین گردشگران داخلی و خارجی اکثرا نیمه اول سال یعنی بهار و تابستان را برای طبیعت گردی و سیاحت در این استان انتخاب میکنند .
این گزارش تصویری ،مجموعه ای ایست از عکسهای گوشه کوچکی از زیبایی های منطقه مهاباد و اجرلو شهرستان میاندواب که در هفته اول فروردین ثبت شده است.