گالری عکس

جشن بزرگ ازدواج دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی تهران بعدازظهر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور ۱۵۰ زوج در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
هر ساله هجدهم اردیبهشت، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گرامی داشته می شود به این امید که با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده توسط کشورهای مختلف به صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.نام جمعیت هلال احمرمی تواند برای افراد مختلف جامعه تداعی کننده خدمات عام المنفعه و بشردوستانه باشد،عده ای آن را سازمانی پیشرو و پاسخگو درارائه خدمات امداد و نجات درحوادث و سوانح،بعضی ها آن را تامین کننده داروهای خاص و داروخانه های ویژه، گروهی ارائه دهنده خدمات توانبخشی و عده ای دیگر آنرا سازمانی حمایتی می شناسند
به منظور بررسی مشکلات حوزه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) جلسه ای با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزرای بهداشت و اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل گمرک ایران، رئیس سازمان غذا و دارو، معاون نظارت و رئیس مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.
«اسلام آباد» یکی از محلات بزرگ و حاشیه‌نشین جنوب غربی گرگان است که ساکنان آن با کمبود امکانات رفاهی، فرهنگی و بهداشتی مواجه هستند، امکاناتی که از مهمترین پیامدهای نبودن آن‌ها را می‌توان آسیب‌های اجتماعی و بیکاری در بین نوجوانان و جوانان منطقه دانست. در این منطقه معضلات شهری و فعالیت تعداد زیادی از انبارهای ضایعاتی، وضعیت بهداشت ساکنان را به خطر انداخته است. از سوی دیگر موضوعی که در این محله بیشترین نگرانی‌ها را به دنبال دارد، اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در بین ساکنان منطقه است.

از سوی دیگر در منطقه اسلام‌آباد شهر گرگان هنوز تعدادی از آثار تاریخی از قرون اولیه اسلام تا دوره صفویان باقی مانده‌اند که از جملۀ آن‌ها می‌توان به تپه «قلعه خندان» اشاره کرد که در دوران باستان از آن به عنوان منطقه‌ای تدافعی با ۱۲ برجک دیده‌بانی استفاده می‌شده است، اما امروزه کودکان منطقۀ اسلام‌آباد از آن به عنوان مکانی برای بازی‌های خود استفاده می‌کنند و حتی معتادان و کارتن‌خواب‌ها این مکان را به پاتوقی برای خود تبدیل کرده‌اند.
رضا کامران سامانی

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ بزرگترین رویشگاه لاله واژگون در جهان می باشد. این دشت با ۳۶۰۰ هکتار وسعت در شهرستان کوهرنگ و استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. محدوده‌ای از این دشت به عنوان اثر طبیعی ملی لاله واژگون تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران قرار دارد.
مراسم رژه روز ارتش صبح سه شنبه ۲۹ فروردین با حضور سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور و فرمانده‌هان نیروهای مسلح برگزار شد.
چشمه‌علی یک از نقاط دیدنی شهر ری به شمار می‌رود. این چشمه کاربرد دیگری هم برای اهالی منطقه دارد و آن هم شست‌وشوی فرش در ایام نزدیک به عید نوروز است.
منبع: فارس
خستگی از تن‌ت در می‌آید اگر یک چای خودت را مهمان کنی. چای باید دمی باشد، اگر هل و گلاب و عطر و طعمش هم باب میل باشد که دیگر هیچ! اگر مهمان باشی که حتماً عزیزی ولی اگر مهمان آدم رئوف و رحیمی باشی وضع فرق می‌کند. تو این چای را مهمان بهترین بندگان خدایی. چایخانه حرم حضرت رضا (علیه السلام) حال و هوای دیگری به این آستان نورانی بخشیده است. گوشه دنجی از صحن کوثر، چایخانه حرم چشم‌ انتظار زائران است و خادمان با چند لیوان چای گرم پذیرای دلدادگان حضرت هستند.
شیراز همیشه با بهارش شهره می بوده، بهاری که با شکوفه‌های درختان بادام و سیب و آلبالو و نسترن و ... آغاز می‌شود و با به گل نشستن درختان نارنج، در اردیبهشت بهشتی شهر راز، تداوم می‌یابد. در آستانه بهار، صدها هکتار از باغات بادام منطقه زیبای گردشگری مهارلو در ۲۰ کیلومتری شیراز، لباسی سفید از شکوفه‌های زود هنگام بهاری به تن کرده و در اینجا می‌توان به زیبایی هر چه تمام‌تر، طنازی بهار را مشاهده کرد. عطر دل انگیز شکوفه‌های بادام و طبیعت فوق‌العاده زیبای دریاچه مهارلو در این ایام با نشاط، دل هر رهگذری را می‌رباید.
هر ساله سیل عظیمی از جمعیت از هر نوع قشر و نژادی، با پای پیاده و کوله باری از عشق و معرفت راهی سرزمین نور می شوند.

در این مسیر هریک به نحوی با برپایی موکب های رفاهی و خدماتی و درمانی و پذیرایی عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می دهند.

بخشی از زیبایی های این سفر را از دوربین پرسون نظاره گر باشید.
پرسون اختصاصی از مراسم پیاده روی اربعین حسینی در مسیر نجف و کربلا و خیل عظیم دلباختگان ،عاشقان و دلدادگانِ اباعبدالله الحسین(ع) و اباالفضل‌العباس(ع) گزارش تصویری تهیه کرده است و همراه با عاشقان حسینی مخاطبان را به تماشای این حماسه بی بدیل دعوت می نماید:
همزمان با ایام اربعین حسینی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین، علم و کتل های پلازای میدان هفت تیر به پلازای حرم عبدالعظیم حسنی منتقل می شود.
این سازمان در راستای گرامیداشت اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام، تیغه های علم و کتل های اکران شده در پلازای میدان هفت تیر را به ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی و پلازای شهر ری منتقل می کند.

گفتنی است این علم و کتل ها ماحصل نخستین رویداد هنری نقاشی‌خط (کالیگرافی) نشان عاشقی هستند که در آن طراحی و نقاشی بیش از ۵۰۰تیغه علم، کُتل و نمادهای عاشورایی به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان برگزار شد و پس از پایان در نمایشگاه پلازای هفت تیر، جانمایی شدند.
جشنواره تخصصی عسل و فرآورده‌های جانبی و همچنین صنعت زنبورداری با معرفی ظرفیت‌های شهرستان دلفان در حوزه تولید عسل و حرفه زنبورداری برای دومین بار برگزار شد.

شهرستان دلفان با حدود۷۵۰۰۰کلنی زنبور عسل و تعداد ۷۵۸بهره بردار و تولید حدود ۸۰۰تن عسل و ۵۰کیلو ژل رویال و ۱۰۰۰کیلو بره موم و ۳۰تنموم یکی از قطب های زنبور داری استان میباشد

شهرستان دلفان داری واحدهای تولید ملکه می‌باشد که علاوه بر استفاده داخلی ملکه به سایر شهرهای استان و استانهای دیگرصادر میشود

روستای کفراج در شهرستان دلفان دارای ۳۰۰۰۰کلنی زنبور عسل با تعداد ۴۰۰نفر بهره بردار بزرگترین کلنی زنبور عسل کشور می‌باشد.

در این جشنواره که با هدف معرفی دلفان بعنوان شهر عسل و فرآورده های جانبی آن برگزار شده است امید است با همت مسولین کشوری و استانی و شهرستانی این هدف محقق گردد و میزان تولید کمی و کیفی عسل در دلفان توسعه یافته و باعث اشتغال بیشتر جوانان در این دیار گردد
مجلس ترحیم مرحوم دکتر علی محفوظی رئیس اسبق پزشکی قانونی کشور که هفته قبل در اثر ترور ناجوانمردانه به فیض شهادت نائل آمد، روز یکشنبه 6 شهریور 1401 بعد از نمازمغرب و عشا در مسجد فاطمیه قم با حضور اعضای دفتر مقام معظم رهبری، بیت شریف حضرت امام، مراجع عظام تقلید، اعضای مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و جماعات، بیوت مراجع و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید و فضلا و طلاب و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

گفتنی است مرحوم دکتر علی محفوظی برادر گرانقدر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی عباس محفوظی دامت برکاته است.