اخبار منتخب استان‌ها

استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد می‌تواند ظرفیت قابل توجهی در اقتصاد استان داشته و پشتوانه کل اقتصاد استان باشد و فراتر از آن تاثیر کشوری از نظر توسعه سرمایه گذاری و رونق تجاری دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان این‌که عدم اختصاص اعتبارات کافی باعث بروز مشکلات در اجرای طرح‌های جوانان می‌شود، اظهار داشت: اختصاص منابع بیشتر به حوزه جوانان می‌تواند آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند را کاهش دهد.
مدیر کل اداره غله و خدمات بازگانی استان مرکزی:

بیش از ۷۶۰۰ تن شکر و برنج در استان توزیع شده است

از ابتدای سال جاری تا به امروز در مجموع هفت هزار و ۶۰۰ تن برنج شکر در قالب ستاد تنظیم بازار در استان توزیع شده است که از این میان حدود ۳ هزار تن آن شامل برنج هندی، پاکستانی و تایلندی بوده است.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر اظهار داشت: از مهرماه سال قبل تاکنون یک‌هزار و 200 میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر کشف و در این راستا 353 فروند شناور حامل کالای قاچاق توقیف شده است.
زلالی با بیان اینکه فرزندان خانوار تحت حمایت دارای استعدادهای نهفته‌ای هستند که اگر به خوبی در مسیر شکوفایی قرار گیرند، می‌توانند اقدامات شایسته‌ای را در سطح استان و حتی کشور به انجام رسانند، تصریح کرد: افتتاح مرکز نخبگان «رویش» رویداد بسیار بزرگی است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد استعدادها و شکوفایی هرچه بیشتر آن در بین دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند شود.
فرماندار گچساران اظهار داشت: خیلی بد است در شهرستانی که نفت، گاز، پتروشیمی و نیز دیگر صنایع مهم را دارد نرخ بیکاری از متوسط نرخ بیکاری کشور بالاتر باشد که این قابل قبول نیست که شهرستانی با این ظرفیت‌ها این همه جوان بیکار داشته باشد.
فرمانده قرارگاه نجف‌اشرف سپاه با بیان این‌که احساس مسئولیت ملت بزرگ ما در تمام موضوعات دشمنان را در تمام صحنه‌ها به زانو درآورده است، گفت: تا زمانی که این روحیه در ملت وجود داشته باشد به طور قطع دشمنان زمین‌گیر هستند.
فرماندار آبدانان از واکسیناسیون ۷۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان آبدانان خبر داد و گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون ۴۰ هزار و ۳۶۶ دزُ واکسن کرونا نوبت اول و دوم تا تاریخ ۱۹ مهرماه در این شهرستان تزریق شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

آغاز رفع تصرف در حریم رودخانه شهرچای ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از آزادسازی مسیر حدود ۳۰ کیلومتری رودخانه و حریم و بستر رودخانه شهرچای ارومیه خبر داد و گفت: هدف از آزادسازی تصرفات جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی در اثر سیلاب‌های احتمالی و همچنین تسهیل در انتقال جریان آب به دریاچه ارومیه بوده و ضمناً در صورت آزادسازی بستر رودخانه شهرچایی بیش از ۹ میلیون متر مکعب آب در مسیر سد شهرچای تا دریاچه ارومیه صرفه‌جویی می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۵ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: میزان صادرات استان طی ۶ ماهه سال جاری صد و نود و یک و نیم میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل ۱۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین ارزش واردات کالاها از گمرکات استان با ۱۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل به رقم ۳.۳۱ میلیون دلار رسید.
مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

58 درصد دانش‌آموزان آذربایجان شرقی واکسینه شدند/ آغاز تزریق واکسن پاستوکووک

مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واکسیناسیون ۵۸ درصدی دانش آموزان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ ساله می‌توانند واکسن پاستوکووک را در کنار سینوفارم دریافت کنند.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه، از بیمه شدن رایگان بیش از 31 هزار نفر از روستاییان و عشایر کم‌درآمد استان تاپایان سال خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تفاوت جنسیتی خیلی مطرح نیست و مشمولین این طرح از طریق نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی معرفی می‌شوند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 23 دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش یک میلیارد ریال در یک کارگاه نجاری در کرمانشاه خبر داد.

مسئول آماد و پشتیبانی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان از تأمین ۱۰۰ دستگاه تانکر آب ثابت برای مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا و توزیع 500 بسته مواد غذایی میان آن‌ها خبر داد و اظهار داشت: همکاری و امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ادامه دارد و تا رفع کامل موانع و مشکلات پای خدمت هستیم.
فرمانده هنگ مرزی آستارا با اشاره به توانمندی، اقتدار و کارآمدی نیروهای مرزبانی و انتظامی، اظهار کرد: همه نیروهای مسلح اعم از ناجا، ارتش، سپاه و بسیج در خدمت امنیت و آسایش مردم هستند.
معاون عمرانی فرمانداری کازرون با بیان این‌که آتش‌سوزی ارتفاعات مشرف به کارخانه سرامیک سابق این شهر و مناطق قلعه سید و ناصرآباد مهار شده است، گفت: تلاش برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات منطقه کمارج ادامه دارد.