اخبار منتخب استان‌ها

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 3 نفر از کارمندان یک مؤسسه قرض‌الحسنه که سبب اخلال در نظام اقتصادی کشور شده بودند، خبر داد و گفت: افراد مذکور بدون هماهنگی با اعضای هیئت‌مدیره بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال را به‌صورت غیرمجاز از منابع مالی مؤسسه خارج و این مبالغ را صرف خرید ملک، خودرو و سرمایه‌گذاری در بورس و بانک‌ها کردند.
مردم سیستان و بلوچستان استقبال کمی از واکسیناسیون کرده‌اند. از طرفی آمار مبتلایان روزانه در استان همچنان بیش از ۱۰۰ نفر است، همین شمارِ مبتلایان روزانه نشان می‌دهد که نباید به وضعیت آبی کرونایی استان خوشبین باشیم و رعایت شیوه نامه‌ها را زیر پا بگذاریم.
مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی از استقرار یگان حفاظت از آبزیان در دریاچه پشت سد ارس خبر داد و گفت: ترددهای زیاد و غیرضروری به همراه صیدهای غیرمجاز موجب کاهش میزان تولید و نیز تهدید جدی برای ذخایر شاه میگو شده است.
رئیس سازمان صمت استان خبر داد:

کاهش 31 درصدی واردات در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کاهش 31 درصدی واردات در گمرکات استان از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان تصریح کرد: در راستای پاکسازی دریا از دام غیرمجاز و مقابله با صیادان غیرقانونی، مأموریتی در منطقه مابین اسکله بندرگز و میانکاله در خلیج گرگان توسط ماموران یگان حفاظت شیلات گلستان اجرا شد.
فرماندار الیگودرز از بهره‌مندی ۱۲۰ روستای شهرستان از آب شرب سالم خبر داد و گفت: ۱۲۷ روستا نیز دارای زیرساخت‌های لازم نظیر شبکه، مخزن، خط انتقال است که روستائیان در صورت خرید انشعاب از خدمات سازمان آبفا بهره‌مند خواهند شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان خبر داد:

کاهش ۲۷ درصدی ورود پرونده به محاکم در حوزه تغییر کاربری اراضی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان اظهار داشت: در حوزه تغییر کاربری در امور اراضی ملی با ابلاغ نامه ای به امور اراضی استان در خصوص اقدامات پیشگیرانه در خصوص ساخت و سازهای در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ شاهد کاهش ۲۷ درصدی ورودی پرونده در این خصوص به محاکم هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اجرای ۱۶ مانور عملیاتی برق برای مدیریت بحران ها و رفع مشلات شبکه طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: از مجموع مانورهای انجام شده ۶ مانور در راستای تعدیل روشنایی معابر، چهار مانور برای جمع‌آوری ماینرها و برق‌های غیرمجاز، ۲ مانور در راستای تعمیرات فیدرهای ۲۰ کیلوولت و در راستای اصلاح ولتاژ، اصلاح مهاری پایه‌های خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف، رفع کجی پایه‌های معابری و تنظیم ساعت فرمان نیز هر کدام یک مانور عملیاتی اجرا شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از تجهیز 15 پاسگاه محیط بانی به سامانه انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: هریک از این سیستم‌های نصب شده در پاسگاه‌های محیط بانی قادر به تولید برق به ظرفیت ۱۲۰۰ وات در ساعت هستند.
استاندار گیلان با بیان اینکه سالمندان گنجینه‌های گرانبهایی هر جامعه‌ای هستند، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای تأمین نیازمندی‌های سالمندان انجام شود.
رئیس دامپزشکی شهرستان بویراحمد با اشاره به وجود تقلب‌ها و همچنین عرضه غیربهداشتی شیر در برخی واحدهای عرضه لبنیات سنتی شهریاسوج، گفت: ۹ مرکز عرضه لبنیات سنتی به‌دلیل بالا بودن بار میکروبی شیر پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیرعامل هلال احمر استان کرمان از اعزام دو تیم ارزیاب به یزدانشهر خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون کشته نداشته ایم و احتمالاً خسارت‌ها در حد مادی است اما بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.
معاون استاندار لرستان گفت: طبق شواهد و مدارک موجود در دادستانی ویدیو فوق مربوط به تیرماه سال ۱۳۹۹ در یکی از مراکز نگهداری سالمندان بوده که در همان وقت با دستور دادستان بروجرد رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفته است. شخص خاطی بازداشت و طبق حکم صادره مورخ ۲۰ فروردین در شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری بروجرد از محل کار اخراج و به ۲۴ ضربه شلاق محکوم شد.
هواشناسی هرمزگان در هشدار 31 درایی با سطح نارنجی از مواج شدن خلیج فارس از بعدازظهر دوشنبه 26 مهرماه تا جمعه 30 مهرماه در مناطق جنوبی و غربی جزایر کیش و لاوان و مناطق فراساحل استان خبر داد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی:

حمایت کامل وزارت کشور از شهرهای کمتر توسعه‌یافته

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که شهرهای کمتر توسعه یافته و نوپا در جهت رفاه و حال شهروندان مورد حمایت کامل وزارت کشور قرار می گیرد، اظهار داشت: اولویت اصلی نظام محرومیت زدایی و حمایت از مناطق محروم بوده و در سطح شهرستان مهاباد نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و سفرهای تفریحی از سوی مردم در شهرستان پاوه نادیده گرفته می‌شود و با توجه به قدرت سرایت بالا ویروس کرونا روزانه افراد بیشتری به این ویروس مبتلا می‌شوند.
امام جمعه اردبیل با بیان این‌که مرزبانان دور از چشمان مردم به فکر تأمین امنیت و آرامش مردم هستند، اظهار داشت:  انتظار داریم برای ارتقای تجهیزات مرزبانی و کنترل دقیق مرز‌های استان برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر اقدامات لازم انجام یابد که در این زمینه انسداد مرزی و جلوگیری از ترددهای غیرمجاز زمینه اعتبار مرزبانی را نیز تقویت می‌کند.
رئیس منابع آب کهگیلویه، چرام و لنده از کاهش ذخایر و منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده خبر داد و گفت: رعایت الگوی کشت و میزان برداشت از منابع آبی و مصرف بهینه آب ضروری است و کشاورزان از کاشت محصولات پر آب بر اجتناب کنند.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ درصد سبد انرژی این استان از طریق گاز طبیعی تاُمین می‌شود، گفت: با ورود و تزریق گاز به شبکه توزیع شهر پهله در شهرستان دهلران، هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا در شرکت گاز استان تا پایان سال جاری، جمعیت خانوار بهره‌مند روستایی استان به ۹۸ درصد خواهد رسید.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان این‌که مردمی بودن و برای مردم کار کردن بدون منت باید شاخصه مهم مدیران انقلابی باشد، گفت: انتظار مردم از مسئولان کار جهادی است و کار جهادی به معنای اقدام و عمل برای برطرف کردن مشکلات جامعه است.
فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان این‌که دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در جامعه بیشترین مناسبات کاری را با هم دارند و در این زمینه همکاری و هم افزایی خوبی بین این دو مجموعه قرار دارد، اظهار داشت: این تعامل، همکاری و هم افزایی موجب ارتقای امنیت و افزایش احساس امنیت در سطح جامعه شود.