اخبار منتخب استان‌ها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدارس حیاط پویا در استان خبر داد و گفت: در راستای انجام فعالیت‌های ورزشی ویژه با تجهیزات مختلف در سال جاری 24 مدرسه حیاط پویا در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان:

مهلت صدور پروانه چرای دام برای دامداران استان تمدید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: به دنبال مراجعه و درخواست‌های مکرر مرتع‌داران و بهره‌برداران مجاز مراتع برای تمدید پروانه چرای دام و مطلع نبودن برخی از آن‌ها از مقررات اعلام شده، مهلت پرداخت پروانه چرای دام تا هشتم آذرماه جاری تمدید شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از رفع تصرف ۲۳ هزار مترمربع از اراضی ملی استان ایلام به ارزش نزدیک به ۳۴ میلیارد تومان طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در برخورد با متصرفان هیچ‌گونه کوتاهی و چشم‌پوشی نخواهیم داشت و یگان حفاظت از اراضی این اداره کل شبانه‌روز در حال رصد هرگونه دست درازی به زمین‌های ملی و دولتی بوده و با کوچک‌ترین تحرکی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.
مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استاندار جدید و اراده دولت برای عدالت‌محوری امیدوارم استاندار آذربایجان شرقی به وعده‌های دولت عمل کند. پروژه‌های ناقص در استان باید تکمیل شود، انتظارمان این است که با زمان‌بندی مشخص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت استاندار جدید آذربایجان شرقی باشد.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد و افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا در هفته اخیر، پیش‌بینی می‌شود در ۲ هفته آینده موارد بستری در بیمارستان‌ها هم افزایش یابد و این تجربه را در پیک‌های قبلی نیز داشتیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به تأثیر واکسیناسیون در گروه سنی بالای ۶۰ سال گفت: با واکسیناسیون، در پیک پنجم، شاهد کاهش آمار افراد بستری شده در بیمارستان بوده‌ایم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زلزله 5.7 ریشتری شهرستان کوهرنگ 40 گروه جهادی در محل زلزله حاضر شدند و 70 گروه جهادی دیگر آمادگی حضور خود را در این مناطق اعلام داشتند. هم‌اکنون نیز 5 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند و از یک هزار و 250 گروه جهادی ثبت شده در چهارمحال و بختیاری اکثراً برای حمایت از مردم زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: پایداری اشتغال و محرومیت‌زدایی، بهبود معیشت بهره‌برداران، پشتیبانی از تولید، رونق کشاورزی در اراضی دیم‌زار و کم بازده استان از اهداف این ستاد در زمینه حمایت از کشاورزان در طرح یاد شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان این‌که تداوم افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان با توجه به فصل پاییز نگران کننده است، اظهار داشت: ابتلا روزانه بیش از ۱۴۰ نفر، آمار فوتی روزانه و شمار بستری‌ها همچنان در استان بالاست که انتظار داریم با همکاری همه و افزایش پوشش واکسن و رعایت پروتکل‌ها این آمار سیر نزولی پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام اولین پیوند موفقیت آمیز قلب در استان خبر داد و گفت: با انجام پیوند قلب، استان خوزستان به جمع استان‌هایی پیوست که همه انواع پیوند اعضا را انجام می‌دهد که جا دارد این موفقیت را به کادر متخصص پزشکی استان و مردم تبریک بگوییم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از توزیع هزار و ۳۰۸ پنل خورشیدی برای تأمین برق عشایر این استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از مجموع هزار و ۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی تا کنون ۸۰۰ دستگاه تحویل عشایر استان شده است، اظهار داشت: روند توزیع پنل‌های خورشیدی تا تأمین کامل نیاز برقی عشایر با همکاری اداره کل امور عشایر استان ادامه دارد.
مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات شرکت آبفا گفت: عملیات توسعه پنج هزار و ۸۰۰ شبکه آبرسانی در شهرستان اردکان با مبلغ قراردادی بیش از پنج هزار و ۷۶۰ میلیون ریال آغاز شده است.
مدیرعامل هلال احمر کردستان از امدادرسانی امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان به 5000 نفر در نیمه نخست یال جاری خبر داد و گفت: در این مدت، در حوادث جاده‌ای به ۷۰۹ نفر، در سیل و آبگرفتگی ۷۰، حضوری ۳۴، شهری ۱۹، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع هفت و کوهستان ۲۶ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.
رئیس سازمان صمت هرمزگان ابراز داشت: هدف‌گذاری صادرات کالاهای غیرنفتی بخش‌های مختلف اقتصادی هرمزگان در سال جاری ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار بوده که در ۶ ماهه نخست امسال ارزش دلاری این کالاها در همسنجی با سال گذشته ۲۵۸ درصد افزایش داشته است.
رئیس کل دادگستری فارس با اعلام این خبر که طی دو روز گذشته و به مناسبت عید بزرگ میلاد پیامبر (ص) ۲۹۰ تن از زندانیان با دریافت تسهیلات قضایی از زندان آزاد شده‌اند گفت: از این تعداد ۲۵۰ تن با اعطای مرخصی و ۴۰ تن نیز با با استفاده از مرخصی پایان حبس از زندان عادل آباد آزاد شدند.