جهان اطراف

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۳۴.۰۶ واحد بسته شد.
سال قبل اقتصاد انگلیس ۱۰ درصد کوچک شده بود که بدترین عملکرد اقتصاد این کشور طی سه قرن اخیر و یکی از پایین ترین سطوح رشد در بین کشورهای اروپایی و جهان بود.
در اقدام یک شرکت خدمات مالی و بانکداری سوییسی؛

وجوه پرداختی دولت ونزوئلا برای خرید واکسن کرونا مسدود شد

طبق اعلام وزیر خارجه ونزوئلا، یک شرکت خدمات مالی و بانکداری سوییسی مبلغ 4.6 میلیون دلار پرداختی کاراکاس به منظور تهیه واکسن کرونا تحت برنامه جهانی تقسیم واکسن «کوواکس» را مسدود کرد.
از آغاز همه‌گیری کرونا در بیش از ۲۸ کشور مختلف دنیا انتخابات برگزار شده است؛ اتفاقی که شاید خیلی‌ها انتظار آن را نداشتند
این نرخ تورم که ۰.۴ درصد بیشتر از تورم ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته که تورم آن به مثبت ۵.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۹۵.۰۹ واحد بسته شد.
دبیر بخش کنترل اقدامات تحریمی خارجی در وزارت اقتصاد روسیه گفت: اولویت اول ما تبدیل کردن روسیه به یک کشور مبتنی بر یورو در تجارت خارجی است و از این منظر به دنبال جایگزین کردن یورو به جای دلار است.
در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۱۶ درصد رشد کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲۲ درصد به ارزش خود افزود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 64 سنت معادل 0.90 درصد کاهش به 70 دلار و 85 سنت رسید.
طبق این گزارش چین در ماه می ۱۳.۱۱ میلیارد دلار از آمریکا کالا وارد کرده است. این در حالی است که در ماه آوریل چین ۱۳.۹۴ میلیارد دلار از آمریکا کالا وارد کرده بود.