جهان اطراف

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 43 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 73 دلار و 51 سنت رسید.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یادداشتی اعلام کرد «بلینکن و لاپید در مورد ادامه رایزنی‌های دوجانبه کاخ سفید با کابینه جدید اسرائیل و تبادل نظر در مورد فرصت‌ها و چالش‌های فراروی اسرائیل و منطقه گفتگو کرده اند.»
با واکسینه شدن بیش از ۷۰ درصد از جمعیت ایالت کالیفرنیا، محدودیت های سینمایی شامل استفاده از ماسک و ظرفیت محدود سالن های سینما برداشته شد.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران، ۰.۲۲ درصد افت کرد و به ۱٫۸۵۴.۶۶ دلار رسید.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۳۹ به وقت تهران، ۰.۹ درصد جهش کرد و به ۷۴.۶۷ دلار رسید.
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۳۲۴.۶۵ واحد بسته شد.
طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۲.۵ درصد بوده که ۰.۵ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است.
نرخ تورم سوئیس در دوازده ماه منتهی به می به مثبت ۰.۶ درصد رسیده است که ۰.۹ درصد بیشتر از نرخ تورم ثبت شده است.
سران گروه G7 در نشست این گروه که در انگلیس برگزار شده، از برنامه خود برای اجرای پروژه‌های زیرساختی بزرگ در کشورهای توسعه یافته خبر دادند.
جوان تونسی از شهر المتلوی در استان قفصه، جنوب غربی تونس برای جلب توجه به او و اعضای خانواده اش که از بیکاری رنج می‌برند، راهی پیدا نکرد لذا پیامی به هشام المشیشی، نخست وزیر تونس نوشت و برای پیدا کردن راه حلی در این خصوص ابراز امیدواری کرد.
اقتصاد هند با گزارش جهشی بزرگ در واردات و صادرات در هفته اول ژوئن، نشانه‌هایی از ریکاوری از خود بروز داد.
طی روز‌های اخیر عکسی از جنیفر لارنس هنرپیشه هالیوود در فضای مجازی دست به دست می‌شود که تغییرات ظاهری و اضافه وزن او در مدت قرنطینه مورد توجه کاربران قرار گرفته و واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. همین موضوع را بهانه کردیم تا در این مطلب به تغییرات ظاهری و اعتماد به نفس در چاقی بپردازیم.