جهان اطراف

آتش سوزی های جنگلی در ایالت کالیفرنیا؛

تخریب ۸۰۹ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال جاری میلادی (۲۰۲۰) حریق موجب از بین رفتن حدود ۸۰۹ هزار هکتار از اراضی در ایالت کالیفرنیا شده است
شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، دیروز (سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹) به ریاست مشترک «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین تشکیل شد و بر حفظ برجام و خروج آمریکا از آن و مردود بودن اقدام‌های واشنگتن در اعاده تحریم‌های سازمان ملل تأکید کرد.
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: آمریکا که خود از برجام خارج شده و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده است، قادر نخواهد بود با استفاده غیرقانونی از مکانیزم این قطعنامه، تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.
مقامات بهداشتی چین، استفاده از واکسن‌های کووید 19 در شرایط اضطراری را تأیید کردند تا در کنترل بحران همه گیری ویروس کرونا موفق عمل کنند.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با پرسون:

فرانسه همچنان نگاه مستعمره‌ای به لبنان دارد

لبنان کانون زندگی مشترک میان مردم گوناگون از ادیان و طوایف و فرهنگ‌هاست و ۱۸ طایفه مختلف در آن‌جا زندگی می‌کنند اما مربوط به یک طایفه مشخص نیست که مکرون بخواهد برای آینده آن اظهار نگرانی کند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

نخست‌وزیر نمی‌تواند زمانی را برای انتخابات مشخص کند

بندر بیروت که این فاجعه ملی را به وجود آورد در سال‌های سال در اختیار آن‌ها بود، حتی فضاسازی به جایی رسید که رهبران سیاسی می‌گفتند باید استعفا دهد و وقتی دید نمی‌تواند کار کند استعفا داد.