جهان اطراف

عربستان عرضه نفت خام به حداقل چهار پالایشگاه در آسیا را پایین آورده و درخواست پالایشگاه‌های هند برای عرضه اضافی نفت در ماه آوریل را رد کرده است.
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به فوت بیش از ۵۲۷ هزار نفر از مردم آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد: تعداد فوت شدگان از مجموع آمریکایی‌هایی که در جنگ‌های جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و یازده سپتامبر کشته شدند، بیشتر است.
آمار منتشرشده نشان می‌دهد، در سال ۲۰۲۱، کانادا از ایالات‌متحده به‌عنوان محبوب‌ترین کشور برای ورود کارگران خارجی پیشی گرفته است و بر اساس نتایج یک نظرسنجی جهانی، دبی و ابوظبی از پنج شهر برتر در زمینه کار و فعالیت شغلی شدند.

بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال تورم ۳ هزار درصدی و کاهش ارزش پول این کشور اعلام کرد انتشار اسکناس‌های جدید ۲۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار و یک میلیون بولیواری را آغاز خواهد کرد.
جک دورسی، مدیرعامل و خالق شبکه اجتماعی توییتر، قرار است اولین توییت منتشرشده در این شبکه اجتماعی را در پلتفرم توکن‌های غیرمثلی ولیوبلز (Valuables) به فروش برساند. در حال حاضر بیشترین قیمت پیشنهادی برای خرید این توییت ۲۶۷,۰۰۰ دلار است.

سازمان ملل با اعلام اکنون دیگر بر همه کاملا روشن شده که نیروهای اریتره در اقلیم تیگرای در شمال اتیوپی فعالیت دارند افزود: گزارش های مستند نشان می دهد که این نیروها مسوول اقدامات وحشتناک هستند.

منابع امنیتی در عراق از شلیک ۱۴ فروند موشک به محل استقرار نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در پایگاه عین الاسد خبر دادند.
مدیر مرکز پژوهش‌های اقتصادی روسیه گفت اگر ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر خرید طلا برداشته شود شهروندان روسی با خرید شمش طلا می‌توانند از دست ذخایر دلار خود خلاص شوند.