جهان اطراف

رئیس جمهور سوریه در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که به دنبال ارتقای روابط با تهران است و این مسئله به سود ملتهای دو کشور است.
مسعود پزشکیان و الهام علی‌اف در تماس تلفنی که مسائل مرتبط با منافع دوجانبه کشورها در آن بررسی شد، یکدیگر را به سفر به ایران و جمهوری آذربایجان دعوت کردند که مورد استقبال هر دو طرف قرار گرفت.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی گفت: آمریکا و آلمان مخالفان اصلی پیوستن اوکراین به ناتو هستند.
سفارت ایران در پاکستان و نمایندگی‌های وزارت امور خارجه کشورمان در این کشور برای دومین سال متوالی اخذ ویزای زیارتی برای زوار پاکستانی که قصد سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی را دارند، رایگان کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای ضمن ارائه آماری از تلفات نظامی اوکراین از آغاز جنگ تاکنون، اعلام کرد که کنترل شهرک «یاسنوبرودیوکا» در دونتسک را به دست گرفته است.

گردان‌های قدس اعلام کرد رژیم صهیونیستی پس از ناتوانی در مقابله با رزمندگان فلسطینی، به تخریب جاده‌ها، اموال عمومی، مغازه‌ها و خانه‌های امن متوسل شد تا مردم تاوان پذیرش مقاومت را بپردازند، اما این کار مردم فلسطین را در آبادانی آنچه توسط دشمن ویران شده است، متحد می‌کند.

نظرسنجی‌های انجام شده توسط یک مرکز مشاوره معتبر در آمریکا نشان می‌دهد «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق این کشور از گزینه‌های اصلی حزب دموکرات برای جایگزینی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه هستند.

نخست‌وزیر گرجستان با تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت اطمینان دارد که تلاش‌های وی آینده روشن، با ثبات و امن ایران را تامین خواهد کرد.

گردان‌های القسام به مقابله با اشغالگران صهیونیستی در محله‌های مختلف شهر غزه از جمله الشجاعیه و تل‌الهوی ادامه داده و امروز حمله راکتی را علیه شهرک‌های واقع در غلاف غزه انجام دادند.

سوئیس ده‌ها فرد و نهاد مرتبط با روسیه را به فهرست تحریم‌های خود علیه این کشور اضافه کرد و همچنین فعالیت پروپاگاندای چهار رسانه روس‌زبان را ممنوع اعلام کرد.

دانیل هاگارای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم به جمع افرادی پیوست که احتمال از بین بردن حماس را زیر سئوال می‌برند، این در حالی است که یک رسانه عبری زبان اسرائیل را در جهنم نوار غزه گرفتار اعلام کرد.
یک رسانه قطری جزئیات طرح خطرناک آمریکا علیه نوار غزه در دوره بعد از جنگ را افشا کرد که مفاد آن همگی در راستای منافع صهیونیست‌ها و گسترش توافق‌های عادی‌سازی اعراب با رژیم اشغالگر است.
سفیر سابق آمریکا در ناتو روز دوشنبه برخی نگرانی‌های سیاسی از سوی متحدان ناتو را تایید کرد که پس از عملکرد ضعیف جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره با دونالد ترامپ افزایش یافته است.

سازمان آگهی های پرسون