جهان اطراف

با شدت گرفتن احتمال کناره‌گیری «جو بایدن» از عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، تقلای چهره‌های حزب دموکرات برای معرفی نامزد این حزب برای رقابت با «دونالد ترامپ» افزایش یافته و بسیاری «کامالا هریس» را جدی‌ترین گزینه برای نمایندگانی دموکرات‌ها می‌دانند.

ارتش روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی «Tor-M۲» این کشور یک فروند موشک کروز «سایه طوفان» اوکراین را در منطقه «کوپیانسک» منهدم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که اوکراین با همکاری و برنامه‌ریزی کشورهای غربی درصدد سوء قصد به جان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است.

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور امروز پنجشنبه با نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رئیس جمهور پیشین، دونالد ترامپ گفت‌وگوی تلفنی انجام داده تا درباره سوءقصد علیه وی گفت‌وگو کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اقدام اخیر پارلمان رژیم صهیونیستی در تصویب طرحی علیه تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد که بدون تشکیل این کشور برای هیچکس صلح و امنیت وجود نخواهد داشت.

گروه های مقاومت فلسطین، هتک حرمت «مسجدالاقصی» توسط «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را نشانه پیشرفت توطئه اشغالگران در یهودی سازی و تسلط بر مقدسات امت اسلامی دانستند.
معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که بعید نیست مسکو در پاسخ به استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان، سامانه‌های مشابهی با تجهیزات هسته‌ای مستقر کند.
سازمان آگهی های پرسون