جهان اطراف

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین اظهارات عمومی خود پس از کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی، به احتمال نامزدی خود در رقابت‌ها اشاره‌ای نکرد و تنها به ستایش دستاوردهای دولت بایدن پرداخت.

وزارت امور خارجه آلمان در پی اعلام حکم دادگاه لاهه در خصوص محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست ها در اراضی اشغالی و ضرورت تخلیه فوری آنها، اعلام کرد که این کشور از سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی حمایت نخواهد کرد.

سخنگوی کرملین در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا تا کنون در زمینه روابط با مسکو موضع گیری خاصی نداشته است، تاکید کرد که موضع کرملین در این زمینه بی طرفانه و محتاطانه خواهد بود.

یک رسانه آمریکایی در گزارشی تشریح کرد که معاون اول «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نظرسنجی‌های انتخاباتی رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور عملکرد نسبتا بهتری نسبت به بایدن داشته است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) ۱۴۳ کودک در کرانه باختری به شهادت رسیده اند.

پایگاه خبری اسرائیل بدون سانسور نوشت: برخی منابع از پرواز و گشت‌زنی جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز قدس، کرانه باختری و مناطق شمالی فلسطین اشغالی خبر دادند.
سازمان آگهی های پرسون