جهان اطراف

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۸۳ دلار و ۲۱ سنت رسید.
رشد اقتصادی ژاپن به منفی ۵.۱ درصدرسید. این رشد که ۰.۲ درصد کمتر از رشد پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان و ۷.۴ درصد کمتر از رشد دوره مشابه قبل است.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا که دیشب ۰.۷ درصد رشد کرده بود تا ۹:۲۷ صبح امروز ۰.۲۹ درصد افت کرد و به ۱٫۸۷۶.۱۰ دلار رسید.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت ۳.۲ درصد یا ۲.۲ دلار سقوط کرد و به ۶۶.۴۹ دلار رسید.
در پی غرق شدن یک کشتی باربری در ساحل شهر بمبئی هند و در بحبوحه وقوع طوفان شدید موسوم به "تائوکتا"، ۷۷ نفر همچنان مفقود هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۹۰ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۹ سنت رسید.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۰.۳۲ درصد رشد کرد و به ۶۹.۶۸ دلار رسید.
اطلاعات منتشر شده نشام می دهد که اقتصاد ژاپن در بازه ژانویه تا مارس ۵.۱ درصد نسبت به سال گذشته آب رفته است.
مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ پس از این که پی برد بیل گیتس، یکی از موسسان این غول نرم افزاری تلاش کرده رابطه عاطفی را با یک کارمند این شرکت آغاز کند که دو دهه پیش با وی آشنایی داشت، تحقیقاتی را درباره وی انجام داد.

مؤسسه پلتس اعلام کرد: رشد تقاضای نفت هند در سال ۲۰۲۱ را حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرد، این در حالی است که پیش از این و در ماه فوریه این رقم ۴۸۵ هزار بشکه در روز اعلام شده بود. به این ترتیب رشد تقاضای نفت این کشور ۲۸ درصد کاهش می‌یابد.
امروز در تاریخ ملت فلسطین به «روز نکبت» (یوم النکبه) نام گذاری شده است، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.
«میسا عبد الهادی» بازیگر زن فلسطینی در جریان اعتراضات به اشغالگری اسرائیل در غزه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.