جهان اطراف

وزارت بهداشت هند در جدیدترین آمار خود از وضعیت شیوع کرونا ویروس در این کشور اعلام کرد: در مدت ۲۴ ساعت ۳۶۶ هزار و ۱۶۱ مورد جدید ابتلا و ۳۷۵۴ مورد فوتی گزارش شده که میزان بسیار ناچیزی کاهش داشته است.
وزیر امورخارجه آلمان با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن به مذاکرات وین گفت که عنصر زمان در این رایزنی ها برای احیای توافق هسته‌ای بسیار مهم است.
غول مدیریت دارایی VanEck درخواستی را برای راه اندازی صندوق قابل معامله خود با نام تراست اتریوم VanEck  به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تسلیم کرده است. در صورت تصویب این طرح، سهام آن در  Cboe BZX Exchange معامله خواهد شد.

مقامات بهداشتی نپال در روزهای گذشته با افزایش چشمگیر میزان ابتلا به بیماری همه‌گیر «کووید۱۹» در این کشور مواجه شده‌اند.
بازار آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز در حالی نوسان کردند که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش ماهانه مشاغل آمریکا هستند که می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد اقدامات آینده فدرال‌ رزرو ارائه دهد.
یک زن در مالی که به او گفته بودند، هفت قلو باردار است، هنگام وضع حمل ۹ نوزاد به دنیا آورد.

تایج یک بررسی چاپ شده در نشریه لانست نشان میدهد: گروه‌های قومی جنوب آسیا در انگلیس طی موج دوم شیوع کروناویروس بیش از سایر گروه‌های اقلیت قومی در معرض خطر عفونت، ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن قرار داشتند.
یک دیپلمات ارشد چین تاکید کرد: آمریکا باید گام اول در بازگشت به برجام را بردارد و تحریم های غیرقانونی علیه ایران را لغو کند. این، کلید موفقیت مذاکرات وین است.