حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر علوم اعلام کرد: در آیین نامه پژوهانه ای که به‌زودی ابلاغ خواهد شد این اجازه را دادیم که هر عضو هیئت علمی تا بیست و پنج درصد از پژوهانه را برای امور فرهنگی دانشجو هزینه کنند.
وزیر نیرو در بیان اینکه ۳۱ میلیون مشترک برق خانگی از ساعت ۲۴ امشب می‌توانند پاداش صرفه‌جویی برق بگیرند، گفت: این امکان وجود دارد که با صرفه‌جویی برق، میزان پاداش صرفه‌جویی از یارانه نقدی بیشتر شود.
وزیر نفت با اشاره به اینکه صادرات نفت در دولت سیزدهم دو برابر شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ میلیارد دلار طرح‌های نیمه‌کاره نفتی به بهره‌برداری رسید و تلاش می‌کنیم که در سال جاری ۱۵ میلیارد دلار پروژه صنعت نفت به بهره‌برداری برسانیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آروزی ما این است که پس از شهرها، فیبرنوری را به روستاها ببریم و پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها را به سرانجام برسانیم، گفت: تا پایان دولت سیزدهم، تمامی مدارس بر بستر شبکه ملی اطلاعات از طریق فناوری فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.
وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت سلامت مردم کشورهای همسایه، به اهداف نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج که در ایران برگزار شد اشاره کرد و گفت: طی این نشست یک برنامه عملی چهارساله تدوین شد که بر سه حوزه‌ شبکه مراقبت‌های اولیه، مهار بیماری‌های مسری و بهداشت تجمعات انسانی تاکید می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که فقط ۳۰ درصد اخبار توافق با کشورها را اعلام کرده ایم، گفت: به دلیل اذیت و آزار دشمنان برخی از توافقات با کشورهای دیگر در بخش های ریلی، هوایی، دریای و جاده ای را اطلاع رسانی نکرده ایم.
مرتضوی از راه‌اندازی سامانه جدید نیروهای متقاضی کار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در این سامانه همه نیروهای فاقد اشتغال بر اساس مهارت‌های خود ثبت شده و براساس نیاز بازار کار و مجموعه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی معرفی می‌شوند.
خبر خوش وزیر نیرو برای مشترکان:

همه مشترکان برق مشمول پاداش خوش مصرفی می‌شوند

وزیر نیرو گفت: برای تابستان سال ۱۴۰۲ طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی را در نظر گرفته‌ایم به گونه‌ای که امسال همه مشترکان برق مشمول پاداش خوش مصرفی خواهند شد. این در حالی است که در سال گذشته این طرح به صورت محدود اجرایی شد.
وزیر کار در دیدار بیش از یک‌هزار نفر از کارگران، اعضای تشکل‌های کارگری و مسئولان وزارتخانه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین دستاوردها و راهبردهای در دست اجرا را برای توسعه اشتغال و تحقق رفاه اجتماعی در کشور تبیین کرد.
وزیر صمت با تاکید بر وحدت، همدلی و هم افزایی دولت و مجلس، گفت: دولت مردمی و مجلس انقلابی با یکدیگر باید مسائل را حل کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید نسبت به توسعه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها توجه ویژه شود چراکه این آموزش‌ها به عنوان مکمل آموزش‌های نظری است.
معاون وزیر صمت خبر داد:

احیا بیش از ۳ هزار واحد از صنایع کوچک

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش مشکلات مالی و تامین سرمایه در گردش صنایع کوچک به دنبال ارائه راهکار است.