حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیرعلوم از تصویب آئین نامه جذب نخبگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی به ۶۰ ارتقا یافته و سالانه ۳ پایه تشویقی برای هر عضو در نظر گرفته شده است.
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سیاست این وزارتخانه حمایت از سرمایه‌گذاران و افزایش شفافیت است، دستور داد: با توجه به مصوبه شورای عالی بورس و عدم دریافت مصوبه از سایر نهادها، عرضه خودرو در بورس کالا طبق روال گذشته ادامه یابد.
وزیر آموزش و پرورش گفت:بچه‌ها را برای امروز تربیت می‌کنیم، در حالی که بچه‌ها را باید برای آینده و زمانه خودشان تربیت کرد و این یکی از نقصان‌هایی است که چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی وجود دارد.
وزیر جهادکشاورزی در خصوص صحبت‌های مطرح شده مبنی بر معدوم‌سازی ۱۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه تاکید کرد: هیچ‌گونه جوجه‌کشی و معدوم‌سازی در چند وقت گذشته نداشته‌ایم.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت فیلم‌های توقیفی همچون برادران لیلا و یا تعیین تکلیف برای فیلم شب، داخلی دیوار بیان کرد: در دوره جدید حتی یک فیلم توقیفی نداریم.
وزیر اقتصاد گفت: در ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت های مالی بخش های دولتی، روز شنبه صورت های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی که عمدتا وابسته به بانک های کشور هستند برای اولین بار منتشر خواهیم کرد.
وزیر اطلاعات گفت: اگر می‌خواهیم برای انقلاب اسلامی قدمی برداریم و خدمتی بکنیم باید از نگاه‌های نهادی و سازمانی خارج شویم چراکه این نگاه‌ها ناخودآگاه ما را به نظریه‌های مدیریتی و سازمانی غرب وابسته می‌کند. باید در این راه اقدامی را درنظر گرفت که نگاه مردمی داشته باشد، همراهی مردمی و همدلی مردم را به‌دنبال داشته باشد و برخاسته از مردم باشد. این نگاه می‌تواند به کشور ما اقتدار بیشتر ببخشد.