زناشوئی

صفحه زناشویی مجله پرسون به شما کمک میکند تا زندگی و رابطه زیبایی با همراه و همسر خود داشته باشید.

یک مدرس دانشگاه و روانشناس بیان کرد: افراد خسیس معتقدند پول برای روز مبادا باید پس انداز بشود، سطح معیشتی بسیار پایین تر از استطاعت‌ خود را دارند.
نمی توان تعداد دفعاتی را که یک زوج باید در یک ماه رابطه جنسی داشته باشند محاسبه کرد، زیرا این امر بسته به تمایلات، خواسته ها و شرایط افراد تغییر می کند. تداوم رابطه جنسی تحت تأثیر عواملی مانند سن، سلامتی، پویایی روابط، سطح استرس و اولویت های اشخاص است.
آمارهای منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که در فصل بهار نزدیک به ۸۰ هزار مورد ازدواج و حدود ۳۸ هزار طلاق در کشور ثبت شده است. بر اساس همین آمار اتفاق کم‌سابقه‌ای در ایران رخ داده و در ١٢ استان کشور به ازای هر دو ازدواج حداقل یک طلاق ثبت شده است.
گر چه دختران و پسران این روزها در محیط کار یا دانشگاه کنار هم حضور دارند اما کمتر این آشنایی‌ها به ازدواج منجر می‌شود، درحالی‌که در گذشته بسیار اتفاق ‌می‌افتاد که افرادی با وساطت میان ۲ خانواده، زمینه ازدواج دختر و پسر را فراهم می‌کردند.
به مناسبت روز ازدواج؛

آیا ازدواج برای سلامتی مفید است؟

مطالعات متعدد نشان می دهند ازدواج در افزایش طول عمر، سلامت جسم و روح و همین‌طور مقابله با بیماری ها موثر است.
به طور کلی ازدواج کار سخت و مهمی است. هنگامی که دوره شیفتگی و عاشقی اولیه پشت سر گذاشته می‌شود ( یا اصطلاحا ماه عسل تمام می‌شود) سر و کله واقعیت پیدا می‌شود و ما شروع به درک عمیق‌تری از اینکه طرف مقابل‌مان کیست می‌کنیم و اینکه آیا او برای ازدواج با ما مناسب است یا نه.
اگر از خانواده همسرتان ناراحت هستید و می‌خواهید از آنها گله کنید، برای این که همسرتان در مقابل شما قرار بگیرد و همراه و پشتیبان باشد، باید یک سری اصول را رعایت کنید که در این مطلب می‌توانید آنها را مرور کنید.
اگر توقع دارید وارد هر رابطه عاطفی که میشوید یا هر پیشنهاد ازدواجی که به شما می شود ختم به خیر شده و به ازدواج برسد کاملا در اشتباهید ، اغلب روابط عاطفی بی هدف و صرفا برای پر کردن تنهایی، برآورده کردن نیازهای جنسی، مالی  و عاطفی در کوتاه مدت است. روابط بی هدف معمولا نشانه های مشترکی دارند اگر میخواهید بدانید چه رابطه هایی به ازدواج ختم نمیشود با ما همراه شوید.
به گفته یک‌ روانشناس خانواده، تا دو سال اول زندگی مشترک به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و اعتقادی تا حدی طبیعی است، اما ادامه‌دار بودن خطر پس از گذشت دو سال از زندگی مشترک، می‌تواند یک آسیب و اختلال در زندگی داشته باشد.
احساسات نشان دهنده‌ی اتفاقاتی است که درون شما رخ می‌دهند. شناخت احساسات اولین گام برای زندگی عاطفی سالم است، در واقع آگاهی از احساسات اولین گام تغییر است.

به تازگی ازدواج کرده‌اید و احساس می‌کنید زودرنج، غمگین یا ناامید شده‌اید؟ این‌ها ممکن است نشانه‌های افسردگی پس از ازدواج باشند، اما نگران نباشید، چون با اقداماتی می‌توانید آن را مهار کنید. در این مقاله، درباره افسردگی پس از ازدواج و راهکار‌های مقابله با آن صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.
بهترین زمان برای مراجعه مشاوره قبل ازدواج ، زمانی است که شناخت کلی از یکدیگر بدست آورده اید ولی هنوز عمق رابطه به حدی نشده است که از نظر احساسی بین شما وابستگی ایجاد شده باشد. در این مطلب شما را با بهترین زمانی که باید قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه کنید، آشنا می کنیم.
مقالات زیادی در مورد چگونگی تشخیص عشق واقعی نوشته شده، اما بسیاری از زنان بر اساس احساسات خودشان تصمیم می‌گیرند. این استراتژی خوبی برای یافتن عشق واقعی نیست. زیرا احساسات شما روز به روز و لحظه به لحظه تغییر می‌کند.