ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی:

نیاز به گوگل بومی داریم

رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: ما به دنبال گوگل ملی هستیم، حدود ۶۰ تا۷۰ سرویس در گوگل به روی ما بسته است، باید بتوانیم با اپلیکیشن‌های بومی جای خالی این خدمات را پر کنیم و بخش مهمی از استقلال را در فضای مجازی داشته باشیم.
پاویون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه شامل «نمایشگاه‌های بین‌المللی سویاز ۲۰۲۰» و «ناوی‌تک ۲۰۲۰» برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ارایه اینترنت رایگان گفت: اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلم را تمدید می‌کنیم تا در آموزش مجازی هزینه‌ای را پرداخت نکنند.

در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد":

منادی: هزینه اینترنت دانشجویان هم رایگان شود

در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد" رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خواستار رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان شد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اولویت اول ما آموزش حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: بدون مشارکت خانواده‌ها، رعایت پروتکل‌ها در مدارس امکان پذیر نیست.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: مجلس یازدهم به دنبال رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و هیچ نگاهی به مسائل حاشیه‌ا‌ی همچون فیلترینگ فضای مجازی ندارد.
شرکت ZTE پیشتر اعلام کرده بود که ماه آینده از اولین تلفن هوشمند 5G دنیا با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی خواهد کرد و حالا وبسایت آلمانی Tweakers تصاویر جدیدی از این گوشی منتشر کرده که درک بهتری از ماهیت نمایشگر این گوشی در اختیارمان قرار می دهد.
به دلیل ممنوعیت در آمریکا صورت گرفت؛

شکایت کاربران وی چت از دونالد ترامپ

گروهی از کاربران وی چت در آمریکا به دلیل ممنوعیت این پیام رسان از دونالد ترامپ شکایت کرده اند.