دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

اولین دوره تخصصی آموزشی-فرهنگی دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور تحت عنوان اردوی فرهنگی اندیشه مطهر ویژه دانشجویان بین‌الملل مسلمان، با همکاری اداره کل دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان و دانشگاه علامه طباطبایی از ۲۲ تا ۳۰ مرداد ماه در این دانشگاه برگزار می شود.
رئیس سازمان سنجش در خصوص تقلب در کنکور گفت: پلیس فتا حدود ۱۳ شبکه متخلف را پیدا کرده است که بیشتر کسانی بودند که سیستم‌ها و سازماندهی تقلب را طراحی و مشتری جذب می‌کردند و امکانات می‌فروختند و تجهیزات زیادی هم از آن‌ها گرفته شده است.
با اعمال تغییرات ساختاری از سال آینده در برگزاری کنکور سراسری و برداشتن گامهای ابتدایی برای بهره مند کردن همه داوطلبان از امکانات آموزشی مناسب و همچنین نظارت دقیق بر برگزاری سالم کنکور می‌توان امیدوار بود که دانش آموزان دهک‌های پایین‌تر و ساکن در شهرهای کوچک نه تنها در میان رتبه های برتر بلکه در میان رتبه های دو رقمی و سه رقمی نیز حضور پررنگی داشته باشند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور می‌گوید: ما به کمک دستگاهی که توسط جوانان یک شرکت دانش‌بنیان ساخته شده که سیگنال‌یاب است، در طول دو سه ساعت آخر برگزاری کنکور ۱۴۰۱ یعنی از ساعت ۱۰ تا ۱۳ توانستیم بیش از ۸۰۰ نفر از داوطلبان متقلب را شناسایی کنیم.