عکس

عکس ها و فیلم ها و صداهای ماندگار و مستند ایران و جهان را در رسانه پرسون ببینید.

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

مسجد شعیا و امامزاده اسماعیل که در محله قدیمی خیابان هاتف اصفهان واقع شده است این روزها حال ناخوشی دارد و این بنای تاریخی رو به تخریب است.

بسیاری از کتیبه‌ها و دیوارهای این بنا آسیب دیده‌اند و محافظت درستی از آن صورت نمی‌گیرد. سقف گذر این بنای تاریخی نیز در حال فروریختن است که مدتی است که صرفاً با چند ستون چوبی و کمی گچ نگهداری شده است.
با وجود پیگیری‌های مکرر هنوز میراث فرهنگی و اوقاف برنامه مشخصی برای مراقبت، مرمت و بازسازی این اثر تاریخی ندارند. این بنای مذهبی متعلق به دوران سلجوقی و صفوی است که اولین مسجد اصفهان در دل امامزاده است و به ثبت ملی نیز رسیده است.


عکاسی ماکرو نوعی عکاسی از نمای نزدیک از سوژه‌های کوچک و ریز است که می‌تواند جزئیات قابل تشخیص و باور پذیری را به ما ارائه دهد. عکس‌های این مجموعه نمایی نزدیک و دیده نشده از اشیای محیط زندگی ماست.
در دومین روز از رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند که روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) انجام شد؛ یگان‌های شناور ایران و روسیه عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق را تمرین کردند.
مجموعه امیر چخماق با قدمتی که به قرن نهم هجری قمری بازمی‌گردد، یادگاری از دوره تیموریان است. این مجموعه از مهم‌ترین مکان های دیدنی یزد به ‌شمار می‌رود و شامل شامل بازار، تکیه، مسجد و دو آب‌انبار می‌شود.
پیست اسکی دیزین در شمال کوه‌های تهران و به فاصله ۱۲۳ کیلومتر از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتر از مسیر شمشک واقع شده است.
مهدی بیرانوند روژمان

قتل ویردار درخت ۴۵۰ ساله لرستانی

درختان کم یاب شاه بلوط از تیغ تبر سوداگران ذغال در امان نماندند و پیکر آنان زخم برداشت تا به مرور زمان خشک و سوزانده شوند
ساعت 9 صبح امروز سه شنبه 30 دیماه، طرح ظفر (پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت ) و طرح اقتدار (دستگیری اراذل و اوباش ) با حضور فرماندهان، سر کلانتران، روسای کلانتری ، روسای پلیس های تخصصی و معاونین و با سخنرانی سردار اشتری و سردار رحیمی در ستاد فاتب برگزار شد.
اولین یادواره 1650 شهید شهرستان یزد با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیح مستضعفین کشور، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان یزد برگزار شد.
مبین پیمانکار

شهر هزار پیکر‎

سنندج، شهر مجسمه‌ها یا شهر هزار پیکر به احترام ادیبان، ورزشکاران و افراد به نام این دیار و به واسطه مجسمه سازان به نام سنندج پیکره‌ها و سردیس‌هایی را در میادین، پارک‌ها و جایگاه‌های خاص شهر به خود دیده است. مجسمه‌های آزادی، انقلاب، کودک، کوزه به دوش، بسیج، کوهنورد، ملا مصطفی بیسارانی، شهید صیاد شیرازی، برادران شهید نمکی، مستوره اردلان، مولوی کرد، چوپان، مجسمه مقاومت (بزرگ‌ترین مجسمه ایران)، اوراز، ماموستا عثمان هورامی و مجسمه‌های مشاهیر از جمله پیکره‌هایی است که در شهر سنندج نصب شده است.