اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یک کارشناس آمریکا گفت: در واقع دولت آمریکا در مدیریت تظاهرات های ضد نژادپرستانه که با خشونت زیاد در شهرها و ایالات های مختلف در حال انجام، ناتوان است. هر روز میشنویم که یک شهروند عموما رنگین پوست توسط پلیس این کشور به طرز فجیعی به قتل می رسند و این موضوع آتش اعتراضات را بیشتر می کند.
یک کارشناس غرب آسیا گفت: روابط دو کشور ایران و عراق می‌تواند بسیاری از مشکلات دو طرف را برطرف کند و همگرایی در کشورهای غرب آسیا از مواردی است که مورد خوشایند آمریکا نیست.
سفیر اسبق ایران در کویت در گفت و گو با پرسون:

هدف سعودی ها از جنگ یمن، گسترش نفوذ به باب المندب بود

سفیر اسبق ایران در کویت گفت: جمعیت بی نظیر یمن در شبه جزیره برای سعودی ها و آمریکایی ها غافلگیر کننده بوده است لذا دستور کار عربستان با کمک امارات در چند سال گذشته مبنی بر شکست قدرت انصارالله و محدودیت حوزه نفوذ در جزیره العرب و جدایی بخش جنوب یمن از بخش جوار بود.

پرتو در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد:

پیش‌بینی سیاست ترامپ برای برد در انتخابات

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: یاستی که ترامپ در مسئله بحران کرونا در آمریکا و هم در مسئله سیاه پوستان اتخاذ کرده نشان می‌دهد در حال تلاش است که با ایجاد بی نظمی در قبل از انتخابات جامعه سفیدپوستان آمریکا که شامل کشاورزان و سفیدپوستان تندرو می‌شوند را به پای صندوق رأی بکشاند.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛

از توجیه قیمت دلار تا خط و نشان برای افراد فاقد ماسک

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای تعیین مجازات برای کسانی که ماسک ندارند، گفت: ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند و ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.
کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با پرسون؛

آمریکا زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند

کارشناس مسائل آمریکا درباره رفتار امریکا علیه ایران درخصوص مکانیسم ماشه، گفت: اقدام عاقلانه ایالات متحده، برگرداندن وضع به حالت سابق و جبران خسارت اقتصادی به ایران است و باید برای استقلال ملت ها احترام قائل شود و زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند.

وزارت امور خارجه فرانسه بار دیگر از نیروهای سیاسی لبنان خواست تا بدون هیچ‌گونه تأخیری دولت جدید را تشکیل دهند و هشدار داد که گزینه‌های و راهکاریهای فعلی که ادعا می‌شود منجر به بهبود وضعیت لبنان خواهد شد، وخیم‌تر شدن اوضاع را در پی دارد.
کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون؛

ادعای پوشالی آمریکا در مدیریت بحران

کارشناس مسائل بین الملل و غرب درباره نحوه و نوع مواجهه دولت‌های دموکرات و جمهوریخواه آمریکا با حوادث ناشی از آن و بلایای طبیعی، گفت: میان ادعای قدرت مقامات آمریکایی در جهت مقابله با هر بحرانی تا واقعیتی که در مواجهه با بحران نشان می دهند، فاصله بسیار عمیقی وجود دارد و این امر ناشی از رویکرد سلطه گرایانه و مداخله جویانه آمریکا است.

تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون؛

دوراهی اجرای قانون یا منافع ناشی از معامله با آمریکا

تحلیلگر مسائل بین الملل و کارشناس امریکا گفت: ایالات متحده از راه قدرت اقتصادی خود سعی دارد به برخی کشورها فشار وارد کرده و آنان را بر سر دوراهی اجرای قانون یا منافع ناشی از معادلات و معاملات با آمریکا قرار دهد.

دبیرکل سازمان ملل:

دنیای ما دشمنی مشترک دارد

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت سی ویکم شهرویورماه روز بین المللی صلح نوشت: دنیای ما با دشمنی مشترک روبرو است؛ ویروسی کشنده که باعث رنجی عظیم می‌شود معیشت را از بین می‌برد و به تنش‌های بین‌المللی کمک و چالش‌های از قبل سهمگین صلح و امنیت را بدتر می‌کند.
علی اکبر دارینی در گفت و گو با پرسون:

آمریکا در بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ناکام ماند

کارشناس مطالعات آمریکا گفت: برای نخستین بار در تاریخ است که یک عضو دائم شورای امنیت نمی تواند به هیچ یک از اهداف خود برس، آمریکا در اعمال تحریم‌ها و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران شکست خورده و ناکام مانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا طرف اشتباه تاریخ ایستاده و وظایف خود را فراموش کرده است، گفت: پیام تهران به واشنگتن این است که به جامعه‌ جهانی و وظایف خود برگردد. اگر آمریکا دست از یاغی‌گری بردارد، جامعه جهانی آنها را خواهد پذیرفت.