اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها ظرف هفته‌های اخیر به طور متناوب و از طریق واسطه های مختلف از ما خواسته اند که ما در پاسخ به واسطه ها اعلام کردیم که چشم‌انداز چنین گفت و گویی برای ما چندان روشن نیست.
رئیس جمهور در تماس تلفنی رئیس جمهور صربستان:

روابط ایران-صربستان تاکید بر منافع مشترک دو کشور است

آیت الله رئیسی در تماس تلفنی با رئیس جمهور صربستان به ظرفیت‌های متنوع توسعه همکاری‌های تهران - بلگراد، بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و هرچه بیشتر روابط دو کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.
حسین امیرعبداللهیان در دیدار با لوئیجی دی‌مایو وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا گفت: اراده ما رسیدن به توافق خوب در کمترین زمان است، اما این که چند روز و یا چند هفته طول بکشد، کاملا به رفتار و اراده آمریکا و توجه اروپا وابسته است.
قرار است طی روزهای آینده اعضای سازمان ملل در پایتخت کنیا دور هم جمع شده و برای نخستین بار در تاریخ پیش نویس یک توافق برای کاهش آلاینده‌های پلاستیکی در جهان برسند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفرش به شهر رام‌الله، بر آغاز روند واقعی صلح در خاورمیانه تاکید کرد.
یک‌ سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با تلاش برای گمانه‌زنی درباره زمان انجام شدن توافق در مذاکرات وین پرداخت.