خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نامه امیرعبداللهیان به گوترش:

کار صهیونیست ها چیزی جز نسل‌کشی نیست

وزیر امور خارجه کشور بیان کرد: هرگونه حمله نظامی به رفح بدون شک مرحله دیگری از نسل‌کشی ملت فلسطین توسط اسرائیل خواهد بود.
داعش با انتشار ویدئویی تحت عنوان «با همه مشرکان بجنگید» طالبان افغانستان را تهدید به حمله تروریستی کرد.
جنبش حماس تاکید کرد: موافقت بنیامین نتانیاهو برای محدود کردن ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی در ماه رمضان، «گسترش جنایت صهیونیست‌ها و جنگ مذهبی علیه مردم ما» و نقض آزادی عبادت است.
منابع خبری از شلیک دو موشک دیگر از جنوب لبنان به سمت مرکز نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند.
دولت آمریکا بدون توجه به نقش تسلیحات آمریکایی در روند قتل‌عام مردم غزه، بار دیگر فشار برای تصویب لایحه کمک به رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داده و به دنبال صادرات تسلیحات جدید به تل‌آویو است. اتخاذ این سیاست دوگانه سبب شده است برخی ناظران حقوق بشری ادعاهای واشنگتن را در حمایت از حقوق غیرنظامیان فلسطینی دروغ عنوان کنند.
وزارت خارجه طالبان اعلام کرد: به علت عدم پذیرش درخواستش، در نشست سازمان ملل در دوحه شرکت نمی‌کند.
واشنگتن برای عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرده‌است و به توافق میان ریاض و تل‌آویو قبل از حمله هفت اکتبر حماس به اراضی اشغالی نزدیک شده بود.
عضو دفتر سیاسی انصارالله در سخنانی با هشدار به جنگ افروز ائتلاف آمریکا انگلیس به همراه اسرائیل در منطقه اعلام کرد که اصرار آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل بر ادامه تجاوزات، باعث گسترش درگیری در منطقه خواهد شد.