خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: این کشور به اقدامات خود در غرق کردن کشتی‌های انگلیسی ادامه خواهد داد.
کارشناس مسایل مقاومت فلسطین درباره پیام‌های سخنرانی روز شنبه سخنگوی نظامی گردان‌های القدس تاکید کرد که مقاومت فلسطین برای «طوفان رمضان» آماده می‌شود.
رژیم صهیونیستی، طی ده‌ها سال با مظلوم نمایی چنین وانمود کرده بود که به عنوان تنها دولت دموکراتیک در خاورمیانه مورد تهدید "عرب‌های وحشی و گروهک‌های تروریستی" قرار دارد و در حال دفاع مشروع از خود است، ناگهان جوامع غربی چهره واقعی و ضد انسانی این رژیم را مشاهده کردند و رشته‌های چند ده ساله محافل صهیونیستی پنبه شد.
ارتش ایالات متحده آمریکا چهار نمونه اولیه لیزر ۵۰ کیلوواتی نصب شده روی استریکر را برای آزمایش در دنیای واقعی و در شرایط آلودگی‌های خاک و ذرات گرد و غبار به خاورمیانه روانه کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه چهارشنبه شب گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به حومه دمشق حمله کردند و پدافند هوایی ارتش سوریه این حملات را دفع کرده است.
«رونن برگمن» تحلیلگر حوزه نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» طی پیامی در شبکه ایکس اعلام کرد: ارتش اسرائیل در (باتلاق) غزه فرو رفته است.
رسانه آلمانی گزارش داد ناوچه نیروی دریایی این کشور که در دریای سرخ مستقر شده برای نخستین بار در اقدامات متجاوزان غربی علیه یمن مشارکت کرده است.
آمریکا هم اجازه نمی دهد که اسرائیل خودش را درگیر با حزب الله بکند برای اینکه با توجه به قدرت نظامی که حزب الله دارد، جنگ می تواند خیلی ویران کننده تر باشد. از این رو ادامه حملات جدی اسرائیل به حزب الله می تواند وضعیت خاورمیانه را خیلی خراب تر از اینکه الان هست بکند.
وب سایت خبری آکسیوس آمریکا که نزدیک به رژیم اسرائیل است، بامداد امروز چهارشنبه به نقل از مسئولان آمریکایی مدعی شد که واشنگتن به رژیم تل‌اویو تا نیمه مارس (اواخر اسفند) مهلت داده تا سندی را امضا کند که به موجب آن، این رژیم ملزم به رعایت قوانین بین الملل در حین استفاده از تسلیحات آمریکایی خواهد بود!