خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یکی از رهبران حماس با اشاره به اینکه این جنبش به ادامه مذاکرات پایبند بوده و هرگز توقف آن را اعلام نکرده گفت: ما به شروط خود جهت رسیدن به آتش‌بس دائمی پایبندیم و این نتانیاهو است که موجب شکست مذاکرات می‌شود.
به میزانی که به دلیل استقامت مردم غیور غزه، افق جنگ برای اسرائیل و حامیان خارجی آن تاریک است، افق مقاومت فلسطین در غزه به دلیل اثبات شدن ناکارآمدی اقدامات ارتش، روشن می‌باشد و پیش از این‌ها وعده‌های پی‌در‌پی الهی در پیروزی مؤمنین و حمایت وسیع از آنان هم هست. ماه مبارک رمضان در پیش است و انفجار خشم مردم روزه‌دار کرانه باختری به کابوس آمریکا، اسرائیل و عوامل آن‌ها تبدیل شده است. «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ.»
شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که طبق بررسی تصاویر ماهواره‌ای، اسرائیل با ساخت جاده‌ای موسوم به «کریدور نتساریم» (Netzarim Corridor) که سرزمین‌های اشغالی را به دریای مدیترانه متصل می‌کند، عملا باریکه غزه را به دو نیم تقسیم کرد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیات جنبش حماس که به قاهره سفر کرده برای مشورت با رهبران جنبش، پایتخت مصر را ترک کرده است.