خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

منبع مصری از گشایش گذرگاه زمینی «رفح» در روز جمعه با هدف ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه خبر داد
دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری به همراه جمعی از مراکز آموزش‌های فرهنگی و هنری شامل آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا و مراکز مهارتی با صدور بیانیه‌ای جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

درپی تداوم تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و نگرانی‌های مقامات تل‌آویو نسبت به ورود جدی مقاومت اسلامی لبنان به نبرد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی به قدرت بالای حزب الله لبنان اذعان کرد.
معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه «هر روز عواقب هولناک این درگیری و تلفات و خسارات بی‌شمار آن گزارش می‌شود»، اظهار داشت: جنگ میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند به جنگی در سراسر منطقه یا حتی جهانی تبدیل شود.
حماس از مردم غزه جدا نیست و مردم هم آن را روح غزه به حساب می‌آورند. این مشکل اساسی رژیم و آن جریان است. از سوی دیگر اضلاع جریان مخالف مقاومت فلسطین، در وضع اقتدار سابق نیستند. ضمن اینکه مقاومت فلسطین، امروز در بالاترین سطح اقتدار است. وقتی حماس قادر به وارد کردن ضربه‌ای است که مقامات ارشد رژیم غاصب، آن را بی‌سابقه‌ترین و شدیدترین طی 75 سال می‌خوانند، چه جای آنکه از تضعیف حماس و از میدان به درکردن آن، صحبت نمایند.
هم میهن نوشت: جو بایدن به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا از ۱۹۴۸ تاکنون در زمان فضای جنگی به تل‌آویو سفر کرد تا هم با اسرائیلیان و در سطحی بالاتر یهودیان همدردی کند و هم کمی از سرعت عملیات جنگی اسرائیل بکاهد.
تعریف درست از اسراییل همان است که امام خمینی (ره) فرمودند: «غده سرطانی» و غده سرطانی را باید از بدن خارج کرد.
باور برخی این است که تاریخ جنایات دهشتناک رژیم صهیونیستی به پس از دورانی بازمی‌گردد که این رژیم جعلی اعلام موجودیت کرد.
بدون اتخاذ تصمیمات راهبردی در گام‌های چندگانه، صرف صدور بیانیه راهگشا نخواهد بود و مجددا با غبار فراموشی، فلسطین و فلسطینیان در انزوای خود باقی خواهند ماند. رسالت و ماموریت دولت‌های عربی و اسلامی این است که برای تغییر معادله موجود، دست به انتخاب صریح زده و ارزش‌بخشی دوباره مساله فلسطین را به واقعیت‌های ملموس تبدیل کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: اکنون شاهدیم رمقی برای صهیونیست‌ها باقی نمانده است، اینکه از آسمان بر سر کودکان و زنان بمب پرتاب کنند، ناجوانمردی محض است و نشانه قدرت و عزت نیست
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴۷۸ نفر و افزایش شمار مجروحان به بیش از ۱۲ هزار نفر خبر داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ، حمله موشکی رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه که مردم برای امن بودن از جنایت شنیع اسرائیل در بمباران کورکورانه برای نابودی غزه به آن پناه برده بودند را محکوم کرد.

گردان‌های عزالدین القسام شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به قتل عام غیرنظامیان در غزه، حمله راکتی شدیدی در تل آویو انجام داده است.

مردم یمن عصر امروز چهارشنبه در حمایت از ملت فلسطین و در محکومیت کشتار بیمارستان «المعمدانی» غزه در صنعاء و دیگر مناطق این کشور تظاهرات برگزار کردند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اعلام کرد: تداوم جنایات رژیم اشغالگر قدس با پشتیبانی آمریکا خشم امت اسلامی را برافروخته، صهیونیست‌ها باید بدانند به زودی تاوان این جنایت بزرگ را خواهند داد.