ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای قطری تاکید کرد:

گفت‌وگوهای منطقه‌ای در جهت ثبات و استقرار منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان که به دوحه سفر کرده است امروز پس از دیدار با امیر قطر، دو دور دیدار و گفتگو با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر وزیر امور خارجه قطر برگزار کرد و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به تبادل نظر پرداخت.
عصر امروز در ادامه رایزنی‌های دور هشتم مذاکرات وین، دیدارهایی میان انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی و علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
رئیسی در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان

ایران برای ارتباط نزدیک با کشورهای همسایه جایگاه ویژه‌ای قائل است

فرستاده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان به همراه وزیر خارجه این کشور پیام کتبی «قربانقلی محمد اف»، رئیس جمهور ترکمنستان را به رئیس جمهور کشورمان تقدیم کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه هند عنوان کرد: ایران ارداه لازم برای یک توافق خوب را دارد.
یک دیپلمات روس حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین ،فضای مذاکرات را مثبت خواند.
خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش داد که چوی چونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز برای ملاقات با نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات وین، عازم اتریش شده است.
یک اندیشکده صهیونیستی مدعی شد که ونزوئلا با پهپادهای ساخت ایران قادر است شهر میامی در آمریکا را هدف قرار دهد.
نشریه چینی گلوبال تایمز نوشت موضوع هسته ای ایران و شرایط کنونی مذکرات وین، حاکی از شرایطی سخت برای آمریکاست و چنین شرایطی نشان دهنده آن است که "عصر استیلای دلار آمریکا به سر رسیده" است و زمان آن است که همه طرف در مورد چگونگی رهایی از اراده سلطه جویی آمریکا فکر کنند.