ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد به رغم برطرف شدن مانع‌تراشی روسیه ، مانع ایجاد شده به وسیله ایران پیشرفت در مذاکرات احیای برجام را متوقف کرده است.
«رصد بازی غرب در مذاکرات وین در برهه حساس و سرنوشت ساز کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، خصوصا آنکه متوجه پایان یافتن ابعاد فنی و حقوقی مذاکرات و لزوم اتخاذ تصمیم سیاسی نهایی درآمریکا باشیم.»
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالاتی درباره رویکرد کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی در قبال نقش ایران در منطقه و پیش‌برد مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای، پاسخ داد.
سفرا و نمایندگان ۱۲ کشور حوزه نوروز، سه شنبه به وقت محلی بر سر سفره هفت سینی که توسط نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل متحد برپا شده بود، گرد هم آمدند تا این عید باستانی را جشن بگیرند.
منابع عبری خبر دادند که تل‌آویو به‌دلیل هراس از ایران و جنبش حزب‌الله لبنان با خرید مقادیر زیادی تجهیزات نظامی موافقت کرده است.
نخست وزیر و برخی از مقام‌های انگلیس روز یکشنبه در پیام‌های جداگانه‌ای عید نوروز باستانی و فرا رسیدن سال جدید شمسی را به ایرانیان و سایر کسانی که در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند، تبریک گفت.
سفیر ایران در روسیه مطرح کرد:

بزرگ‌ترین رویداد سال 1400

سفر ریاست محترم جمهور جناب دکتر رئیسی به فدراسیون روسیه بود.
پس از حدود یک‌سال مذاکرات سنگین و فشرده، اخبار و شواهد حکایت از قریب‌الوقوع بودن «احیای برجام» دارند و به نظر می‌رسد واشنگتن نیز در حال پذیرش «آخرین شرط مهم تهران» است. موج جدید خوش‌بینی‌ها پس از اظهارنظر روز چهارشنبه رافائل گروسی، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد.
سازمان آگهی های پرسون