سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

شما کجای این تمدن هستید که جشنواره برای‌تان مهم نیست؟

حمله روزنامه جوان به کیومرث پوراحمد

متن انتقادی روزنامه جوان به کیومرث پوراحمد را درباره حضورش در جشنواره فیلم فجر بخوانید.
در میان دوستان روزنامه نگار و اصولا در میان کل دوستان و آشنایانی که داشته‌ام و دارم هیچ‌کس را به‌اندازه او پیگیر ندیدم. پیگیر چه چیزی؟ پیگیر همه‌چیز. امکان نداشت بحثی یا حرفی را مطرح کند و یا مطرح کنی و او آن را جدی نگیرد و تا به سرانجام نرساند دست برندارد.
رجب نام نهری در بهشت است و بر اساس روایات، رحمت خداوند در این ماه به مؤمنان، بسیار اصابت می‌کند، ازاین‌رو آن را «رجب الأصَبّ» نامیدند. شناخت حقیقی این ماه و برکات آن را فقط باید از خداوند خواستار شد، چنانکه در دعای اول ماه رجب می‌خوانیم: «عَرِّفْنِی بَرَکَةَ هذَا الشَّهْرِ وَ یُمْنَه‏؛ خدایا، برکت و سعادت این ماه را به من معرفی کن.»
به یاد سید ابوالحسن مختاباد که درغربت و نابهنگام درگذشت

غمش در نهانخانه دل نشیند

این راز ناگشوده، بازنهادن زندگی و مردن، چیست و حقیقتش را چگونه می توان گفت؛ به نثر و نوشتۀ استاد مجتبی مینوی «مرگ، آری مرگ، آن زمین کشف ناکرده که هرگز هیچ سالک از کرانش برنمی گردد…» این شاید بیانی دور و مبهم از آن واقعیت دردناک باشد و ما جز شکیب و ناله در برابر آن هیچ چاره و راهی نداریم.
فرصت‌ها را دریابیم؛ قبل از جلب رضای حق، دست آشتی به سوی خلق دراز کنیم.حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) را تبریک عرض می‌کنم.