کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

رونمایی از جلد کتاب؛

کتاب «ویل اسمیت» منتشر می شود

ویل اسمیت بازیگر سرشناس با رونمایی از عنوان و جلد کتابش که دربرگیرنده خاطرات اوست، از هوادارانش تشکر کرد.
پرونده این نشریه به پویش سهم_من_برای_تالاب که از سوی بانک ایران زمین اعلام شده پرداخته، بانک ایران زمین در اقدامی هوشمندانه و به‌ تازگی حمایت خود را از پویش سهم_من_برای_تالاب اعلام کرده است؛ اما اهمیت این اقدام چیست و چرا بانک ایران‌زمین، «تالاب» را به‌عنوان سوژه مسؤولیت اجتماعی خود در سال جاری برگزیده است؟
کسب و کاری راه انداخته‌اید اما هنوز مشتری کافی ندارید؟ به فکر به راه انداختن کار تازه‌ای هستید، اما نمی‌دانید چطور باید برای خود جایی در میان مخاطبانتان پیدا کنید؟ محصول یا خدماتی دارید که مشتری ندارد؟ ایده‌ای دارید که نمی‌دانید چگونه آن را به مخاطبانتان ارائه دهید که در ذهنشان بماند؟ شاید کتاب «ایده عالی مستدام» از برادران هیث به کارتان بیاید.
کتاب‌های طوطی که برای دومین سال پیاپی در فهرست ناشران برگزیده‌ نمایشگاه کتاب بولونیا قرار گرفته بود، به عنوان بهترین ناشر کودک و نوجوان آسیا برگزیده شد.
کتاب «قطعاتی برای قانون» شامل گلچینی از ملودی‌های بومی ایرانی و آهنگ‌های خاطره‌انگیز با تألیف سحر میرهاشمی منتشر شد.
آملی نوتومب که در سال ۱۹۶۶ به دنیا آمد نویسنده شناخته‌شده اهل بلژیک است. شرایط انسانی، نویسندگی و زندگی، محور اصلی رمان‌های او به شمار می‌رود و کتاب سفر زمستانی را نیز سال ۲۰۰۹ منتشر کرد.
اختتامیه جایزه «ارغوان» اتفاق افتاد؛

جایزه ای برای اصغر عبداللهی و کامبوزیا پرتوی

چهارمین دوره جایزه داستان‌نویسی «ارغوان» با معرفی برگزیدگان و با گرامیداشت دو نویسنده فقید، اصغر عبداللهی و کامبوزیا پرتوی در مراسمی مجازی به کار خود پایان داد.
یک نسخه نادر از کتاب «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» ایزاک نیوتن که حاوی یادداشت‌‌ها و اصلاحیه‌های دانشمند انگلیسی است در حراجی کریستیز لندن به مزایده گذاشته می‌شود.