کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

اشارۀ دیروز امام جمعۀ قم به «اندلس» بهانه ای است تا بار دیگر یادآور شویم در سقوط آخرین امیر نشین اسلامی در آندلس عوامل متعددی دخیل بوده و قطعا فساد به اشکال مختلف آن یکی و شاید مهم‌ترین بوده اما آنچه به عنوان تاریخ نقل می‌شود در واقع بر اساس رمان «غادة‌الاندلس» است که چون به تفسیر جواهر راه یافته با جزییات به آن استناد می‌شود.
«در گذار؛ ۱۰ قطعه برای سنتور» و «نواجش» (تصنیف‌های موسیقی مازندران) هر دو با تنظیم محسن غلامی منتشر شده است.
شماره نوزدهم فصلنامه سیاست‌نامه، مجله اندیشه سیاسی ایران به مناسبت دویستمین سال انتشار فلسفه حق هگل، با تصویری از این فیلسوف آلمانی منتشر شد.
کتاب «هنر از دریچه نظریه» درسگفتارهایی پیرامون نظریه و نقد در هنر نوشته مهدی انصاری توسط انتشارات روزبهان منتشر و راهی بازار نشر شد.
مجموعه داستان «به وقت رهایی» شامل یازده داستان کوتاه از نویسندگان جوان کشور توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.
کتاب «خوشبختی‌های خانواده خوشبخت» به قلم سپیده خلیلی و با تصویرگری سمیه صالح شوشتری در ۴۰ صفحه قطع رحلی با شمارگان ۲ هزار نسخه و با قیمت ۲۵ هزار تومان توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در قالب کتاب‌های پروانه منتشر شده است.
عبدالرحمن اونق می‌گوید: محورهای اصلی «ماتی‌خان»، اتفاقات سال‌های اول حکومت پهلوی اول در ترکمن‌صحرا و اسکان اجباری مردم و ظلمی است که ماموران حکومت در حق ترکمن‌ها انجام دادند.