کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از جزئیات ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی در آرامگاه فردوسی خبر داد.

عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: ما برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اعلام آمادگی کرده بودیم، ولی گویا دوستان نیمی از تجهیزات را به مصلی منتقل کرده بودند.
حامد عسگری نویسنده و شاعر با حضور در غرفه انتشارات امیرکبیر در نمایشگاه کتاب تهران، کتاب «خال سیاه عربی» که سفرنامه حج‌ وی را شامل می‌شود، برای مخاطبان امضا کرد.

روز سوم سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با آدینه بیست‌وسومین روز از اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به پایان رسید. گزارشی از سومین روز این نمایشگاه را بخوانید.
پویش نذر کتاب در چند سال اخیر در سراسر کشور راه‌اندازی شده است و نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای معرفی و ترویج این نذر در بین آحاد مردم است.
به گفته مصفا تصمیم مسئولان نمایشگاه این است که مردم با وسایل حمل و نقل عمومی خصوصا مترو و اوتوبوس به نمایشگاه بیایند و در این راستا با هماهنگی شرکت‌ مترو فاصله زمانی حرکت قطار‌ها از خط یک مترو به حداقل زمان ممکن رسیده است.
با تصمیم ستاد برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت برگزاری این رویداد در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت تا ساعت ۲۱ تمدید شد.