کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: ۶۰ قصه گو در بخش ملی و بین المللی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی که از ۲۷ تا ۳۰ آذر در شهر یزد برگزار می‌شود، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

برخی رمان‌ها با تمرکز بر موضوعاتی مانند عشق، خانواده، ماجراجویی، و روایت داستان‌های زندگی و تجربیات انسانی توانسته‌اند به صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه یابند و تا سالیان سال در بین مخاطبین خود مشهور باشند هرچند گاهی مورد نقد قرار گرفته‌اند. این رمان‌ها را «رمان عامه‌پسند» می‌نامند.
اهالی هنر مراسم رونمایی از کتاب‌های «حرف‌هایی که در ذهن‌مان می‌ماند» و «شخصیت‌شناسی در بازیگری» به نویسندگی حوریه مقدم را در خانه هنرمندان برگزار کردند.
یک عضو هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره زمان پرداخت یارانه مطبوعات،‌ بیان کرد: انشاالله طی یک یا دو هفته آینده این کار هم انجام می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی این وزارت‌خانه به معاونت امور تبلیغات و رسانه توضیح و در عین حال از تصمیم دستگاه دیپلماسی فرهنگی برای رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی خبر داد.

دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران»، با نکوداشت زنده یادان یدالله رؤیایی، محمدعلی اسلامی نُدوشن و احمدرضا احمدی، فراخوان هجدهمین دوره را منتشر کرد.