قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

قرار بود بعد از ۸ سال، اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده از سرگرفته شود اما همه پروازها از ۱۳ دی ماه لغو شد و مسئولان از "ایجاد مشکل فنی" در اعزام زائران سخن می‌گویند که زمان برطرف شدنش هم نامشخص است.
حدیث روز؛

ثمره عفو و گذشت

رسول اللّه صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی به ثمره عفو و گذشت اشاره کرده‌اند.
شمار ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع ۱۴۰۳ پس از گذشت چهار روز به حدود ۷۴۸۰ نفر رسید. ثبت‌نام در کاروان‌های حج از میان اولویت‌های فراخوانده‌ شده همچنان ادامه دارد.
باید در نشست های تخصصی و بررسی­ های علمی به این سؤال پاسخ داد که چرا رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را که به طور طبیعی کار نویسندگان، سخنرانان و تحلیلگران است، بر دوش مداحان و ستایشگران می‌گذارند؟
امام حسن مجتبی علیه السلام در روایتی به بیان ثمره بخشش قبل از طلب کردن اشاره کرده‌اند .
حدیث روز

عاقبت ناسپاسی

أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی عاقبت ناسپاسی را بیان کرده اند .
وزیر ارشاد امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، از اختلاف فنی به عنوان دلیل تعویق پروازهای حج عمره نام برد و گفت: مسئله جدی نیست و بین سازمان هواپیمایی دو کشور باید حل شود.
شهر کربلا یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی کشور عراق برای شیعیان جهان است. در این شهر ۲ تا از عزیز‌ترین شخصیت‌های معنوی و مذهبی یعنی امام حسین و برادر او حضرت ابوالفضل دفن شده‌اند. زیارت مرقد این دو شهید، آرزوی هزاران تن از شیعیان جهان است. به همین دلیل تمایل برای سفر به شهر کربلا زیاد است.
در بین زنان نیز حضرت فاطمه زهرا(س) نیز الگویی بی نظیر است. ایشان کسی است که در همه ابعاد سیاسی و اجتماعی، شخصیت ممتازی دارد.
أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی به نقش زبان در رعایت تقوا اشاره کرده‌اند.
امـام جعفر صـادق علیه السلام در روایتی به مشخصات مسئولی که به بهشت خواهد رفت، اشاره کرده‌اند.
أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی مؤلفه‌های انسان بصیر را بیان کرده اند.