موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

هنرمندان رشته‌های مختلف هنری از همان ابتدای ناآرامی‌های اخیر که با درگذشت مهسا امینی آغاز شد، تعدادی نسبت به موضوع واکنش نشان دادند. آنها به درگذشت این دختر کرد که در جریان سفرش از سقز به تهران توسط نیروهای گشت موسوم به ارشاد دستگیر شد و جان خود را از دست داد، دست به واکنش زدند.

«آنجلا آلوارز» پس از سال‌ها خوانندگی برای خانواده و دوستان، در سن ۹۰ سالگی شروع به ضبط رسمی آثارش کرد و حالا جایزه لاتین گرمی را برای هنرمند نوظهور کسب کرده است.

به مناسبت هفته بسیج

بازدید رایگان از موزه تاریخ

علیرضا عسگری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بازدید از موزه تاریخ از تاریخ ۲۹ آبان ماه لغایت ۵ آذرماه برای عموم مردم به صورت رایگان خواهد بود.
کرمانی‌ها در گرگان «آوادون‌خوانی» کردند

صداهای فراموش نشده نیاکان

اولین شب جشنواره موسیقی نواحی با عاشیق‌های بانوی آذربایجان شروع شد. در نخستین شب این جشنواره، علاوه بر گروه‌های مختلف ایرانی، گروه موسیقی افغانستان هم به اجرای برنامه پرداخت. در دومین شب این جشنواره که این‌بار گرگان میزبانش بود، «آوادون‌خوانی» بانوان کرمانی به آن حال و هوای دیگری بخشید.
آنچه در ­­­­­­­دومین روز برگزاری جشنواره موسیقی نواحی گذشت

یک حال عجیب با طعم موسیقی اقوام ایرانی

گزارشی از ­­­­­­­دومین روز برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در ادامه آمده است.
پس از وقفه دو ماهه حضور فعالان موسیقی روی صحنه، خواننده‌های ایرانی در حالی بار دیگر به استیج بازمی‌گردند که به نظر می‌رسد سقف قیمت‌گذاری بلیط‌ها با افزایش مواجه شده است.
در حاشیه جلسه مشترک هیئت امنای انجمن موسیقی ایران با معاون امور هنری از آلبوم موسیقایی آوای سرخ هامون رونمایی و آلبوم شهادت نامه عشاق نیز بازن

به‌خاطر مراقبت از سلامت روان

لغو کنسرت‌های خواننده‌ جوان!

«آرلو پارکس» خواننده بریتانیایی تور کنسرت‌هایی که قرار بود در آمریکا اجرا کند را برای رسیدگی به سلامت روانش لغو کرد.