موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

بدون شک یکی از جنجالی ترین اتفاقات 6،7 ماه گذشته در دنیای افراد مشهور اتفاقات رابطه و جدایی پیکه و شکیرا از یکدیگر بود، حال شنیده می‌شود شریک جدید زندگی جرارد پیکه، که مدت زیادی از ارتباطش نمی‌گذرد به او خیانت کرده است!

بیش از ۸۰ اثر هنری از مجموعه خصوصی «آلن دلون» ـ بازیگر مشهور فرانسوی ۸۷ ساله ـ در ماه ژوئن به حراج گذاشته می‌شود.
به نظر می‌آید حضور تعدادی از خوانندگان جوان و نوجوان‌پسند که در ماه‌های اخیر مجوز دریافت کرده‌اند، آغازگر جریان تازه‌ای در فرآیند خسته و وهم‌زده نظام اقتصادی موسیقی ایران خواهد بود.
احسان یاسین که با مسابقات استعدادیابی «عصر جدید» به مخاطبان معرفی شد، شامگاه روز چهارشنبه شانزدهم فروردین ۱۴۰۲ تازه‌ترین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران برگزار کرد.

پس از شش ماه تعطیلی کنسرت‌ها (از ششم مرداد تا ششم بهمن ۱۴۰۱)، نوروز ۱۴۰۲ برای اهالی موسیقی نوروزی پربار بود. هرچند دایره این اهالی موسیقی را تنها باید به اهالی موسیقی پاپ محدود کرد و هنوز خبری از بازگشت اهالی موسیقی ردیف- دستگاهی، نواحی، تلفیقی و... نیست.
«جیمین»‌، یکی از اعضای گروه مشهور «بی تی اس» (BTS) به نخستین هنرمند اهل کره جنوبی تبدیل شد که توانسته به صورت انفرادی به جایگاه نخست جدول ترانه‌های برتر ایالات متحده آمریکا راه پیدا کند.

کنسرت خوانندگان پاپی چون مجید رضوی، علی یاسینی، معین زندی و رضا صادقی از سوی سامانه‌های فروش بلیت کنسرت‌های موسیقی به عنوان پرفروش‌ترین‌ها در نوروز ۱۴۰۲ معرفی شدند.
«ریوئیچی ساکاموتو» یکی از مهم‌ترین آهنگسازان ژاپن و خالق برخی از ماندگارترین موسیقی متن فیلم‌های سینمایی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.