موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

امروز دوشنبه بیست و هفتم شهریور نشست خبری رویداد شعر و موسیقی «ایران سرا» با تشریح چند رویداد ادبی و هنری دیگر در تالار مرحوم صفارزاده حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
پویا نیک‌پور از نوازندگان و آهنگسازان موسیقی کشورمان تازه ترین آلبوم خود را با عنوان «سکوت بی پایان» پیش روی مخاطبان قرار می دهد.

«فرناندو بوترو» که بیشتر برای خلق تابلوهای نقاشی با تصویر شخصیت‌های تپل و گِرد شناخته می‌شود، در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه اندازی جشنواره ای با محور انیمیشن «بچه زرنگ» با عکس ها و فیلم های کودکان خبر داد. 

پلیس ترکیه به علت اخلال در نحوه برگزاری کنسرت شادمهر عقیلی و آسیب زدن به اموال، این خواننده را احضار کرد.
«کنسرتو پارسی برای ۲ تار» با آهنگسازی علی رهبری و همراهی ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا و نوازنده‌های تار ایرانی آذرماه در فصل هنری موسیقی کلاسیک ترکیه اجرا می‌شود.

«احساس رهایی» و «همنشین خیال» عنوان ۲ آلبوم تازه انتشار یافته در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی کشورمان است که طی روزهای گذشته در دسترس مخاطبان قرار گرفته اند.
مهدی یراحی پس از انتشار آهنگی با عنوان «روسریتو» با اتهام‌های تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و ساخت و انتشار فیلم‌هایی برخلاف عفت عمومی مواجه شده است.
«مجلس بیداد» عنوان یک سوگواره موسیقایی در رثای حضرت سید الشهدا (ع) است که روز بیست و یکم شهریور ماه در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار می شود.

نشست خبری و مراسم رونمایی از آلبوم «مناقب خوانی» از تازه ترین آثار منتشر شده هوشنگ جاوید مولف و پژوهشگر موسیقی نواحی در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.