سیل انتقادها به رامبد جوان و مهران مدیری

انتشار خبر غیبت مهران مدیری و رامبد جوان در جشنواره فیلم فجر امسال همچنان در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی بازتاب های فراوانی داشت.
تصویر سیل انتقادها به رامبد جوان و مهران مدیری

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با انتشار خبر عدم انتخاب فیلم‌های «زودپز» ساخته رامبد جوان و «ساعت ۶ صبح» به کارگردانی مهران مدیری در لیست نهایی فیلم‌های راه یافته به جشنواره چهل و دوم فیلم فجر و در حالی که چند روزی تا آغاز جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ باقی نمانده است حواشی آن خبرساز شده است.

در همین رابطه کاربران شبکه‌های اجتماعی به نبود این دو چهره در میان آثار پذیرفته شده در جشنواره فیلم فجر واکنش های متفاوتی داشتند. برخی از کاربران می‌گویند چرا رامبد و مدیری درخواست حضور در جشنواره فجر داشته‌اند، این گروه که واکنش های تندی داشته اند اعتقاد دارند که اگر این دو نفر سال گذشته به برخی مسائل واکنش نشان داده اند چرا به طور کلی تقاضای حضور در جشنواره فجر را دارند. از سوی دیگر عده ای این انتخاب را غیرکارشناسانه می‌دانند و معتقدند حضور این چهره‌ها همچنان وزنه‌ای برای سینمای ایران محسوب می‌شود. در این میان برخی کاربران هم محبوبیت این دو چهره را مربوط به یکی دو دهه اخیر می‌دانند و می گویند مدیری و رامید جوان در دور تکرار افتاده اند و ایده‌های خلاقانه ای برای جذب مخاطب ندارند.

از طرفی برخی منتقدان حوزه سینما و تلویزیون هم بیان این جمله از سوی عضو هیئت انتخاب فیلم‌های جشنواره ۴۲ فیلم فجر مبنی بر اینکه «آن‌ها هنرمند تلویزیون هستند» را در واقع تقلیل‌دهنده جایگاه رامبد جوان و مهران مدیری می‌دانند. این منتقدان معتقدند مبنای تشخیص چهره‌ بودن آنها در ساحت سینما یا تلویزیون بر چه متر و معیاری صورت گرفته است. به گفته این منتقدان اگر فرض بر این باشد که رامبد جوان و مهران مدیری تلویزونی هم باشند باید دلایل متقنی را برای رد آثار آن‌ها به شکل فنی بیان شود. با این استدلال پس هیچگاه فیلمسازی به نام «اصغر فرهادی» در این سینما نباید ظهور می‌کرد؛ چراکه او یک کارگردان تلویزیونی بود و تنها سابقه سینمای‌اش به نگارش فیلمنامه «ارتفاع پست» برمی‌گشت.

منبع: فارس

586393