سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

امروز در سینما ۱۰ نفر هستند که همه پول‌ها و امکانات را تصاحب کرده‌اند. سه شرکت وجود دارند که همه امکانات و تسهیلات به سمت آنها سرازیر می‌شود. با این شرایط رقابت شکل می‌گیرد؟
جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ «خورشید» مجید مجیدی را در بخش رقابت بین‌المللی خود جای داد.
بیست‌و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و مردم‌شناسی «پارنو» میزبان یک فیلم مستند کوتاه ایرانی است. این جشنواره فیلم‌هایی مربوط به فعالیت‌های انسانی در زمینه جامعه، تاریخ و بوم‌شناسی را در بخش مسابقه به نمایش می‌گذارد.
یکی از منتقدان هالیوود ریپورتر درباره فیلم «بوتاکس» نوشته است قصه‌ فیلم در فضایی خاکستری مابین کمدی غیرمحتمل و تراژدی غیرممکن روایت می‌شود.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «شبگرد» به کارگردانی فرزاد موتمن با بازی امیر آقایی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.
محسن کیایی، بازیگر سینما و تلویزیون که به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، با انتشار پستی خبر از بهبود حالش داد.

میزان فروش فیلم‌های اکران نوروزی سال ۱۴۰۰ که در پایان تعطیلات عید نوروز به حدود ۵۰۰ میلیون تومان رسیده بود، در آستانه فصل تابستان به حدود ۳ میلیارد تومان نزدیک شده است.
هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن برای نخستین بار در بخشی ویژه به نمایش آثار داستانی و مستند درباره تغییرات اقلیمی می پردازد.
برندگان بیستمین جشنواره فیلم «ترایبکا» در شاخه های مختلف اعلام شد و رضا ریاحی سینماگر ایرانی جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره را به خود اختصاص داد.
فیلم سینمایی «امتحان» به کارگردانی شوکت امین کورکی، با حضور عوامل حرفه‌ای سینمای کشورهای ایران، ترکیه، آلمان و اقلیم کردستان عراق و به نویسندگی شوکت امین کورکی و محمدرضا گوهری آماده نمایش شد.