سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش بیان کرد که فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی از روز چهارشنبه این هفته روانه پرده سینماها می‌شود.
فیلم نهم از مجموعه «سریع و خشمگین» اکرانش را با افتتاحیه ۷۰ میلیون دلاری آغاز و رکورد فروش آخر هفته در دوران پاندمی را به نام خود کرد.
پیرس برازنان که خودش سابقه بازی به عنوان جیمزباند را دارد، دو بازیگر را جایگزین مناسبی برای ایفای این نقش می‌داند.
مدتی پیش بود که شایعه بازی لیلا حاتمی در فیلم سینمایی "آخرین سیاره" جدیدترین اثر ترنس مالیک منتشر شده بود و با دیده شدن نام او در فهرستی که در بانک اطلاعات فیلم IMDb ثبت شده بود، این شایعه بازتاب بیشتری در رسانه‌ها پیدا کرد.
ابراهیم عامریان تاکید کرد که هنوز وعده حمایت مالی سازمان سینمایی برای اکران «دینامیت» تضمین شده و مصوب نیست.
روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز در یادداشتی درباره فیلم «خورشید» جدیدترین ساخته مجید مجیدی نوشت: مجیدی با این فیلم نشان داد در تعهد خود به روایت رنج اقشار آسیب‌پذیر جامعه‌ثابت قدم است.
ترخیص از بیمارستان به‌زودی

بهبودی حال عمومی محمد کاسبی

محسن علی اکبری تهیه‌کننده تلویزیون با اشاره به وضعیت جسمانی محمد کاسبی که در بیمارستان بستری شده است بیان کرد او عمل جراحی سختی را پشت سر گذاشته و اکنون حالش خوب است.
با انتخاب باران، تَن فروغ را در خاک نلرزانید

انتقادها به‌‌خبرِ بازی «باران کوثری» در نقش فروغ فرخزاد

سال گذشته بود که جهانگیر کوثری خبر ساخت فیلمی درباره فروغ فرخزاد شاعر نامدار معاصر را به عنوان اولین بلند سینمایی‌اش را اعلام کرد. فیلمی با عنوان «رگ‌های آبی فروغ»که فیلمنامه‌اش توسط جهانگیر کوثری و نعیمه اسلامی نوشته شده. خبر انتخاب باران کوثری برای بازی نقش فروغ با انتقادهایی رو به رو شد.