سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

دبیر بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم ایران از تقدیر از بهرام رادان برای فعالیت در حوزه ترویج علم خبر داد و گفت: مراسم اهدای این دوره از جایزه ترویج علم با حضور چهره‌های مؤثر در ترویج علم در ایران، روز پنجشنبه، ۲۵ آبان‌ماه در محل تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روزهای خود را گذراند و در حالی که پس از گذشت ۸ ماه حدود ۱۶ میلیون نفر مخاطب داشته، باید دید تا پایان سال به چه رقمی می‌رسد.
فیلم سینمایی «بمیر هارت» با گویندگی ۱۲ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شد.
انیمیشن کوتاه «ققنوس» به کارگردانی مونا شمس و فیلم سینمایی سونسوز» ساخته رضا جمالی به جشنواره‌ای در لهستان و فیلم کوتاه «چوب» ساخته مرتضی پایه‌شناس به جشنواره‌ای در آمریکا راه پیدا کردند.

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته درمجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱۹ آبان سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

صابر ابر بازیگر و کارگردان تئاتر پس از پنج سال با نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم به صحنه تئاتر بازمی‌گردد.
«روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی با شرکت در پنجاه و چهارمین جشنواره «گوآ» هند، نخستین حضور بین‌المللی خود را تجربه می کند.